Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6046
acessibilidade
Title: Apresentação do projeto “O papel das organizações da sociedade civil na educação e na formação: O caso de Guiné-Bissau, São Tomé e Príncipe, Angola, Moçambique”
Other Titles: Project Overview – The role of civil society organisations in education and training: Guinea Bissau, São Tomé e Principe, Angola and Mozambique
Authors: Barreto, Maria Antónia
Keywords: Sociedade civil
Educação
Formação
Guiné-Bissau
São Tomé e Príncipe
Angola
Moçambique
Issue Date: Sep-2013
Publisher: Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL), Centro de Estudos Africanos e Escola Superior de Educação e Ciências Sociais – Instituto Politécnico de Leiria
Abstract: O projeto de investigação “O papel das organizações da sociedade civil na educação e na formação: O caso de Guiné-Bissau, São Tomé e Príncipe, Angola, Moçambique”, financiado pela FCT, decorre entre 2010 e 2013. A investigação incide em sete estudos de caso, de âmbito diferente, tendo em comum a intervenção de organizações da sociedade civil nas áreas da educação e da formação. O objetivo principal da investigação é o de conhecer os papéis desempenhados por organizações da sociedade civil nas áreas da educação e da formação e o jogo de relações estabelecidas. Está a ser utilizada uma metodologia de carácter qualitativo, com análise documental e aplicação de entrevistas.
The research project “The role of civil society organisations in education and training: Guinea-Bissau, São Tomé e Príncipe, Angola and Mozambique”, financed by FCT, is being undertaken between 2010 and 2013. The research focuses on seven case studies, with a different scope, having in common the involvement of civil society organisations in the areas of education and training. The main goal of this research is to understand the roles played by civil society organisations in education and training and the relationships that are established. It uses a qualitative methodology, with document analysis and interviews.
URI: http://hdl.handle.net/10071/6046
ISBN: 978-989-97836-5-2
Appears in Collections:CEI-CLN – Autoria de capítulos de livros nacionais

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Barreto_COOPEDU.pdf172.55 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.