Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/6016
Author(s): | Gormo, Jean |
Date: | Sep-2013 |
Title: | The role of Non-Governmental Organisations in basic education in the Far North Region of Cameroon (1990-2012) |
ISBN: | 978-989-97836-5-2 |
Keywords: | National NGOs International NGOs Contribution Basic education Far North region Cameroon ONG nacionais ONG internacionais Contribuição Ensino básico Região do Extremo Norte Camarões |
Abstract: | This paper evaluates the contribution of NGOs to the basic education
sector in Far North Cameroon. This sector faces many problems due
to lack of infrastructures, teachers and traditional skills, which do not
favour the education of girls. Because of economic crises, successive
Cameroonian governments since 1990 have been unable to fix the problems
in this sector. With all these difficulties, the Far North Region
is lagging behind as far as education is concerned. The promotion of
education for all as of 1990 and the political landscape that introduced
freedom of association in Cameroon brought in new partners, including
NGOs. They support the government, which does not have enough
resources to cover the population’s education requirements. Their policy
is based on the promotion of education, reinforcement of education
staff’s skills, awareness of the population and material and infrastructural
support. This policy is highly significant in the basic education
sector. The use of an elaborate methodology is required to achieve these
goals. In addition to written documentation, the main task consists
of field research and participation. This requires a questionnaire, interviews
and the careful selection of field personnel. Este texto tem por objetivo avaliar a contribuição das ONG para o setor do ensino básico na região do Extremo Norte dos Camarões. Este sector da educação enfrenta múltiplos problemas relacionados com a falta de infraestruturas e de professores, para além da cultura tradicional não favorecer a educação das raparigas. Em virtude da crise económica, e desde 1990, os sucessivos governos camaroneses têm sido incapazes de resolver os problemas que o setor da educação enfrenta, tendo estas dificuldades originado atrasos no desenvolvimento da educação na região do Extremo Norte dos Camarões. A promoção da Educação para Todos, a partir de 1990, e o cenário político que introduziu a liberdade de associação nos Camarões trouxe novos par51 ceiros a este país, entre os quais organizações não governamentais. Estas apoiam o Governo, que não dispõe de meios suficientes para cobrir as necessidades educacionais da sua população. A política educativa que desde então tem sido desenvolvida, baseada na promoção da educação, no reforço das capacidades do pessoal docente, na sensibilização da população, nos apoios em material e em infraestruturas, tem uma importância significativa ao nível do ensino básico. No entanto, de forma a garantir o alcance dos objetivos é necessário o desenvolvimento de metodologias apropriadas. Para além das análises documentais é prioritário desenvolver investigações no terreno de forma participada e tal implica o recuso a questionários, a entrevistas e a escolha criteriosa de interlocutores no terreno. |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CEI-CLN – Capítulos de livros nacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gormo_COOPEDU.pdf | 279,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.