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dc.contributor.advisorCarvalho, José Crespo de-
dc.contributor.advisorGomes, João Faria-
dc.contributor.authorCêra, Miguel Morais Gomes-
dc.date.accessioned2013-11-25T16:45:17Z-
dc.date.available2013-11-25T16:45:17Z-
dc.date.issued2012-
dc.date.submitted2012-10por
dc.identifier.citationCêra, M. M. G. (2012). Own brand product development: optimization of the development process [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6006pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/6006-
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to optimize the process of developing and launching new own brand products in the Perishable Commercial Department from a large retail company in Portugal. Specifically, study the process currently in use and identify its weakest points, in order to make it faster and more efficient. Data selection was carried out and a methodology for its analysis was established, in order to achieve the company’s goals and concerns, namely, the importance of launching the best products as quickly as possible to the market.por
dc.description.abstractO grande objectivo deste projecto consistiu em optimizar o processo de desenvolvimento e lançamento de novos produtos de marca própria na Direcção Comercial de Perecíveis de uma grande empresa de retalho em Portugal. Mais concretamente, estudar o processo actualmente em prática e identificar os seus pontos fracos, de forma a torná-lo mais rápido e eficiente. Foi necessário proceder a uma selecção dos dados a utilizar, estabelecer uma metodologia de análise e ir ao encontro dos interesses e preocupações da empresa, nomeadamente a importância de lançar os melhores produtos da forma mais rápida possível para o mercado.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectProduct Developmentpor
dc.subjectProduct lifecycle managementpor
dc.subjectProduct launching and reduce time do marketpor
dc.titleOwn brand product development: optimization of the development processpor
dc.typemasterThesispt-PT
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão-
thesis.degree.nameMestrado em Marketing-
dc.subject.jelM1-
dc.subject.jelM11-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
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