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http://hdl.handle.net/10071/6000
Author(s): | Kromoser, Daniel |
Advisor: | Lengler, Jorge Bertinetti |
Date: | 2013 |
Title: | Senmicro GmbH expanding beyond Europe: Country analysis for a potential market entry in Asia |
Reference: | Kromoser, D. (2013). Senmicro GmbH expanding beyond Europe: Country analysis for a potential market entry in Asia [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6000 |
Keywords: | China Austria International marketing research Country analysis Marketing internacional Análise de mercado -- Market analysis |
Abstract: | This work describes the development of the internationalization strategy of the Austrian
sensors developer Senmicro GmbH. This company, which was founded in 2008, develops,
produces and markets sensors to measure moisture during the production of paper in a very
innovative way. In order to continue with their successful expansion, Senmicro’s management
is seeking for new markets in Asia. This project has the objective to find the most promising
country for the Austrian company, give the management detailed information about the
selected country and assist to develop an entry strategy. Therefore, it first depicts a
comparison between the pre-selected Asian countries China, Indonesia, Japan, South Korea,
Taiwan and Vietnam, based on various indicators available from official institutions. These
economic, political, legal and market indicators allowed an objective comparison of the
attractiveness of the six countries. From this comparison, China was selected as target market.
Secondly, this thesis gives a detailed picture of China based on the PESTEL model. Political,
economic, social, technological, environmental and legal factors of China were analyzed
taking into account the needs of Senmicro’s management, in order to develop a strategy for
the market entry. In the last part the different potential entry modes in China are explained
and analyzed, again in respect to the needs of Senmicro. Furthermore it gives an idea about
the next steps the company should make. O seguinte estudo descreve o desenvolvimento da estratégia de internacionalização da empresa Austriaca, Senmicro GmbH, que na sua actividade desenvolve sensores para diversos equipamentos. Fundada em 2008, esta empresa desenvolve, produz e comercializa sensores cuja função é medir a humidade durante o processo de produção de papel de uma forma inovadora. A fim de prosseguir a sua bem-sucedida expansão, a Senmicro procura agora novos mercados, com destaque para a Ásia. Este projeto tem como objetivo encontrar o país mais promissor, juntamente com a partilha de informação detalhada do mesmo, promovendo uma estratégia de entrada. Em primeiro lugar está uma comparação entre os países asiáticos pré-selecionados: China, Indonésia, Japão, Coreia do Sul, Taiwan e Vietnam. Com base em vários indicadores disponíveis por instituições oficiais, os indicadores econômicos, políticos, legais e de mercado permitiram uma comparação objectiva da atratividade dos seis países. A partir dessa comparação, a China foi escolhida como mercadoalvo. Em segundo lugar, este estudo dá uma imagem detalhada do País com base no modelo PESTEL. Factores políticos, econômicos, sociais, tecnológicos, ambientais e legais da China foram analisados tendo em conta as necessidades específicas da Senmicro, a fim de desenvolver uma estratégia de entrada no mercado. Finalmente de modo a complementar o estudo, foram revistos os diferentes modos de entrada no mercado Chinês. Onde são explicados e analisados, de novo no que diz respeito às necessidades de Senmicro. Adicionalmente, é dada uma ideia sobre os próximos passos a tomar pela empresa. |
Degree: | Mestrado em Gestão Internacional |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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