Mostrar resultados 1-20 de 67.
próximo >
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2019 | Applying advanced data analytics and machine learning to enhance the safety control of dams | Rico, J.; Barateiro, J.; Mata, J.; Antunes, A.; Cardoso, E. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2022 | Are the strategic research agendas of researchers in the social sciences determinants of research productivity? | Santos, J. M.; Horta, H.; Li, H. | Artigo | Acesso Aberto |
2025 | The Balanced Scorecard ontology: A semantic approach to enhance strategy management | Antunes, A. L.; Cardoso, E.; Barateiro, J. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Benfica vs Sporting: o derby visto a partir do Twitter | Gouveia, C.; Lapa, T.; Di Fátima, B. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | The child in charge: The case of child-participatory design of an environmental sustainability serious game | Vieira, S.; Alexandre, I. M.; Cardoso, E. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2019 | Community radio stations sustainability model: an open-source solution | Correia, R.; Vieira, J.; Aparicio, M. | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | A data-driven approach to predict first-year students’ academic success in higher education institutions | Gil, P. D.; Martins, S. C.; Moro, S.; Costa, J. M. | Artigo | Acesso Aberto |
2025 | Demographics do not matter?: Exploring the impact of gender and ethnicity on users’ identification with AI-generated personas | Ilkka, K.; Joni, S.; Soon-Gyo, J.; Santos, J.; Kholoud, A.; Essi, H.; Jinan, A.; Jansen, B. J. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | Designing a Business Intelligence and Analytics Maturity Model for higher education: A design science approach | Cardoso, E.; Su, X. | Artigo | Acesso Aberto |
2025 | Detecting incoherent citation data among three bibliometric platforms: OpenAlex, Scopus and Web of Science | Rodrigues, D.; Lopes, A.; Batista, F. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | Development of Plan S monitoring and compliance tool in the context of PTCRIS for Portuguese National Science Foundation | Moreira, J. M.; Pardelha, F.; Laranjeira, C.; Pereira, F.; Novais, J.; Lopes, P.; Antunes, A.; Cardoso, E. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2024 | Digital tools for the prevention of dropout and academic failure: A case study of a Portuguese university | Lopes, A. L.; Mauritti, R; Martins, S. da C.; Pintassilgo, S.; Matias, C.; José, S. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2013 | Do analógico ao digital: como a digitalização afecta a produção, distribuição e consumo de informação, conhecimento e cultura na Sociedade em Rede | Moreno, J. C. | Artigo | Acesso Aberto |
2024 | Do the project manager's soft skills foster knowledge sharing? | Avença, I.; Domingues, L.; Carvalho, H. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Does a smile matter if the person Is not real?: the effect of a smile and stock photos on persona perceptions | Salminen, J.; Jung, S. - G.; Santos, J. M.; Jansen, B. J. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Ethical challenges in collecting and analysing biometric data | Pereira, A da C. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2023 | Evaluating the impact of gamification on the online shop of a game server: A Comparison between the Portuguese and North American contexts | Santos, D.; Cardoso, E.; Alexandre, I. | Artigo | Acesso Aberto |
2013 | Evaluation of the maturity level of BI initiatives in European higher education iInstitutions: Initial report from the BI Task Force @EUNIS | Cardoso, E.; Alcolea, J. J.; Rieger, B.; Schulze, S.; Rivera, M.; Leone, A.; Brighi, E. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2024 | Explainable artificial intelligence (XAI): A systematic literature review on taxonomies and applications in finance | Martins, T.; de Almeida, A.; Cardoso, E.; Nunes, L. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | First and second-level digital divides and cultural capital: Framing digital lives of seniors in Portugal and Europe | Lapa, T.; Martinho, T; Reis, C. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |