Percorrer "CIES - Centro de Investigação e Estudos de Sociologia" por Domínios Científicos e Tecnológicos (FOS) Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 1-20 de 67.  próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2019Applying advanced data analytics and machine learning to enhance the safety control of damsRico, J.; Barateiro, J.; Mata, J.; Antunes, A.; Cardoso, E.Parte de LivroAcesso Aberto
2022Are the strategic research agendas of researchers in the social sciences determinants of research productivity?Santos, J. M.; Horta, H.; Li, H.ArtigoAcesso Aberto
2025The Balanced Scorecard ontology: A semantic approach to enhance strategy managementAntunes, A. L.; Cardoso, E.; Barateiro, J.ArtigoAcesso Aberto
2018Benfica vs Sporting: o derby visto a partir do TwitterGouveia, C.; Lapa, T.; Di Fátima, B.ArtigoAcesso Aberto
2022The child in charge: The case of child-participatory design of an environmental sustainability serious gameVieira, S.; Alexandre, I. M.; Cardoso, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2019Community radio stations sustainability model: an open-source solutionCorreia, R.; Vieira, J.; Aparicio, M.ArtigoAcesso Aberto
2021A data-driven approach to predict first-year students’ academic success in higher education institutionsGil, P. D.; Martins, S. C.; Moro, S.; Costa, J. M.ArtigoAcesso Aberto
2025Demographics do not matter?: Exploring the impact of gender and ethnicity on users’ identification with AI-generated personasIlkka, K.; Joni, S.; Soon-Gyo, J.; Santos, J.; Kholoud, A.; Essi, H.; Jinan, A.; Jansen, B. J.ArtigoAcesso Aberto
2022Designing a Business Intelligence and Analytics Maturity Model for higher education: A design science approachCardoso, E.; Su, X.ArtigoAcesso Aberto
2025Detecting incoherent citation data among three bibliometric platforms: OpenAlex, Scopus and Web of ScienceRodrigues, D.; Lopes, A.; Batista, F.ArtigoAcesso Aberto
2022Development of Plan S monitoring and compliance tool in the context of PTCRIS for Portuguese National Science FoundationMoreira, J. M.; Pardelha, F.; Laranjeira, C.; Pereira, F.; Novais, J.; Lopes, P.; Antunes, A.; Cardoso, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2024Digital tools for the prevention of dropout and academic failure: A case study of a Portuguese universityLopes, A. L.; Mauritti, R; Martins, S. da C.; Pintassilgo, S.; Matias, C.; José, S.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2013Do analógico ao digital: como a digitalização afecta a produção, distribuição e consumo de informação, conhecimento e cultura na Sociedade em RedeMoreno, J. C.ArtigoAcesso Aberto
2024Do the project manager's soft skills foster knowledge sharing?Avença, I.; Domingues, L.; Carvalho, H.ArtigoAcesso Aberto
2020Does a smile matter if the person Is not real?: the effect of a smile and stock photos on persona perceptionsSalminen, J.; Jung, S. - G.; Santos, J. M.; Jansen, B. J.ArtigoAcesso Aberto
2020Ethical challenges in collecting and analysing biometric dataPereira, A da C.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2023Evaluating the impact of gamification on the online shop of a game server: A Comparison between the Portuguese and North American contextsSantos, D.; Cardoso, E.; Alexandre, I.ArtigoAcesso Aberto
2013Evaluation of the maturity level of BI initiatives in European higher education iInstitutions: Initial report from the BI Task Force @EUNISCardoso, E.; Alcolea, J. J.; Rieger, B.; Schulze, S.; Rivera, M.; Leone, A.; Brighi, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2024Explainable artificial intelligence (XAI): A systematic literature review on taxonomies and applications in financeMartins, T.; de Almeida, A.; Cardoso, E.; Nunes, L.ArtigoAcesso Aberto
2023First and second-level digital divides and cultural capital: Framing digital lives of seniors in Portugal and EuropeLapa, T.; Martinho, T; Reis, C.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto