Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/5367
Author(s): Agostinho, Marta Sofia Penteado
Advisor: Trigo, Virginia
Date: 2012
Title: Chinese outbound tourists: profile and perceptions of Portugal
Reference: AGOSTINHO, Marta Sofia Penteado - Chinese outbound tourists: profile and perceptions of Portugal [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/5367>.
Keywords: Turismo emissor da Republica Popular da China
Imagem do destino
Tipos de turista
Características do perfil do turista chinês
People Republic of China outbound tourism
Image destination
Types of tourist
Characteristics of chinese tourist profile
Abstract: O objetivo deste estudo é disponibilizar informação mais aprofundada sobre o perfil da futura geração de turistas Chineses e explorar as suas percepções sobre Portugal enquanto destino turístico. A procura dos turistas Chineses por viagens no estrangeiro bem como as suas preferências devem ser do conhecimento dos agentes da indústria do turismo para que possam corresponder às expectativas deste mercado. A análise de factores como as políticas implementadas pelo governo no âmbito do turismo emissor contribuirão para melhor compreender o desenvolvimento do turismo da China. A consciência e perceção de Portugal enquanto destino turístico entre a futura geração de turistas Chineses constituem questões importantes a serem estudadas. Este estudo evidencia o tipo de turista Chinês e as tendências da futura geração de turistas, pois com o aumento médio dos vencimentos, a globalização e um novo estilo de vida estão a aparecer novos grupos de turistas. A pesquisa através de um questionário a alunos de licenciaturas e mestrados evidencia as características e tendências do turismo para o estrangeiro na perspectiva deste nicho da nova geração de turistas. Este questionário apresenta os resultados do estudo que determina os atributos que são considerados mais importantes na experiência global dos turistas Chineses que poderão vir a viajar para Portugal.
The aim of this study is to provide an in depth insight into the tourist profile of the future Chinese generation and to explore its perceptions of Portugal as a tourism destination. As the demand for outbound travel in China increases, interests about tourism activities should be known by the agents of tourism industry, so that the expectations of these tourists can be met. The analyses of factors such as government policies concerning outbound travel in the tourism industry, will largely contribute to better understand the development of Chinese tourism activity. The awareness and perception of Portugal as a tourism destination amongst Chinese future tourists is one of the important aspects to be studied. This study outlines the type of Chinese tourist and the trends with new groups of tourists appearing. This is becoming a reality due to the increase of average income, globalization and a new lifestyle. A survey questionnaire distributed amongst undergraduate and post-graduate students will highlight the characteristics and trends emerging in outbound tourism according to their opinions and perceptions. This survey presents the findings that determine the critical factors to the overall experience of Chinese tourists that would travel to Portugal in the future.
Degree: Mestrado em Gestão
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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