Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/5166
acessibilidade
Title: Formas de apresentação do eu online: um estudo facebook versus linkedin
Authors: Ferreira, Pedro Miguel Demédio
Orientador: Cardoso, Gustavo
Vieira, Jorge
Keywords: Internet
Rede social online
Facebook
Linkedin
Eu
Online social network
Self
Issue Date: 2012
Citation: FERREIRA, Pedro Miguel Demédio - Título: subtítulo [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/5166>.
Abstract: As redes sociais online são actualmente uma forte ferramenta de socialização, com inúmeras valências: podem ser utilizadas como ferramenta política, de sensibilização social ou mesmo instrumentalizadas do ponto de vista da vida profissional. Com esta dissertação pretende-se fazer um estudo comparativo entre duas redes sociais online com características distintas, a saber, o Facebook e Linkedin, Pretende-se perceber se o mesmo indivíduo adopta diferentes estratégias de apresentação do “eu” consoante o tipo de rede utilizado e respectivos propósitos pessoais. Para perceber as estratégias de apresentação do “eu” e como elas poderão diferir consoante a rede, a estratégia metodológica a adoptar será combinada com técnicas de cariz mais qualitativas/intensivas. Serão analisadas as informações recolhidas via entrevistas presenciais e análise de conteúdo online.
Online social networks are now a strong tool of socialization, with numerous valences: can be used as a political tool, social awareness or even instrumentalized from the point of view of professional life. This dissertation aims to make a comparative study between two online social networks with different characteristics, namely Facebook and Linkedin, intended to see if the same individual adopts different strategies of the presentation of “self” depending on the type of network used and their personal purposes. To understand the strategies of presentation of “self” and how they can differ depending on the network, the methodological strategy to adopt will be combined with techniques of a more qualitative/intensive nature. Will analyze the information collected via face to face interviews and online content analyses.
URI: http://hdl.handle.net/10071/5166
Designation: Mestrado em Comunicação, Cultura e Tecnologias da Informação
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Formas de Apresentação do Eu Online - Um Estudo Facebook Versus Linkedin - Pedro Miguel Demédio F.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.