Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/5023
Author(s): Pereira, André
Date: 2013
Title: Graffiti: práticas, estilos e estéticas de uma identidade cultural
Collection title and number: CIES e-Working Paper
150/2013
ISSN: 1647-0893
Keywords: Graffito
Graffiti
Arte
Movimentos sociais
Globalização
Art
Social movements
Globalization
Abstract: O presente ensaio visa analisar os movimentos sociais ligados à arte urbana, procurando identificar os traços identitários dos artistas de rua, as estruturas em que se inserem e as configurações e hierarquias inseridas nesse contexto. A expansão das abordagens e dos espaços de inserção dos graffiti é também um tema central de análise, a partir de uma reconstrução histórica das configurações desta forma de arte, desde o vandalismo até ao seu reconhecimento como arte neoexpressionista, personalizando o debate na comunidade em torno da definição de writer, variável entre o artista legal e o ilegal.
This essay aims to analyze the social movements associated to urban art, searching for the identity features of the street artists, the structures in which they operate and the settings and hierarchies embedded in this context. The expansion of approaches and areas of insertion of the graffiti is also a central theme of analysis, from a historical reconstruction of the settings of this art form, from vandalism to its recognition as art neo-expressionist, personalizing the debate in the community over the definition of writer, a variable notion between legal and illegal.
Peerreviewed: Sim
Access type: Open Access
Appears in Collections:CIES-WP - Working papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CIES_WP150_André Pereira.pdf808,26 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.