Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/4966
Author(s): Nunes, Nuno
Date: 2012
Title: Desigualdades sociais e ação coletiva: propostas teóricas para o estudo das práticas associativas em contexto local
Collection title and number: CIES e-Working Paper
137/2012
ISSN: 1647-0893
Keywords: Desigualdades sociais
Ação coletiva
Contextos locais
Identidades culturais
Social inequalities
Collective action
Local contexts
Cultural identities
Abstract: É proposta uma discussão teórico-analítica com vista ao aprofundamento do estudo da ação coletiva sob a ótica problemática das desigualdades sociais. As propostas que se avançam visam a exploração de perspetivas de pesquisas em contexto local que analisem a relevância e o impacto das desigualdades sociais sobre os atores coletivos, as práticas associativas dos agentes e respetivas dinâmicas de identidade cultural geradas. Ancorando na sociologia das classes sociais, ela é enriquecida com outros contributos recentes, com vista à parametrização de um programa holístico para o estudo da ação coletiva na modernidade.
This proposal is a theoretical and analytical discussion that wants to deepen the study of collective action from the perspective of social inequalities. Proposals that seek to explore prospects for research in local contexts, examining the relevance and impact of social inequality on collective actors and associative practices of agents and respective dynamics of cultural identities generated. Anchoring in the sociology of social classes, it is enriched with other recent contributions, for the parameterization of a holistic program for the study of collective action in modernity.
Peerreviewed: Sim
Access type: Open Access
Appears in Collections:CIES-WP - Working papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CIES_WP137_Nuno Nunes_.pdf182,9 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.