Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/4918
Author(s): Pereira, Bruno Filipe da Silva Rodrigues
Advisor: Bento, Paulo
Date: 2011
Title: Plano de negócio France Air Angola
Reference: Pereira, B. F. S. R. (2011). Plano de negócio France Air Angola [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/4918
Keywords: Plano de negócios
Angola
Investimento
Ar
Business plan
Investment
Air
Abstract: O plano de negócio apresentado tem como objectivo demonstrar a viabilidade económica do investimento da empresa France Air Portugal em Angola, através da abertura de uma sucursal. Devido ao abrandamento do investimento no sector da construção civil em Portugal, este tipo de mercado surge, em Angola, como uma alternativa para as empresas de construção portuguesas. O investimento em Angola permite à empresa France Air a diversificação e expansão dos seus negócios, uma vez que a sua actividade está ligada à construção civil, nomeadamente na concepção e distribuição de produtos associados às diversas soluções técnicas de ventilação, difusão do ar, distribuição do ar e soluções de tratamento da qualidade do ar, adaptadas a edifícios de escritórios, edifícios de habitação, centros comercias e hospitais. O potencial crescimento do mercado da ventilação e tratamento de ar, em Angola, é uma oportunidade para a empresa France Air, devido à inexistência de empresas de distribuição no mercado angolano, com a qualidade de serviço e know-how da France Air.
The business plan presented is intended to demonstrate the economic viability of the investment company France Air Portugal, in Angola by opening a branch. Due to the slowdown of investment in the construction sector in Portugal, the construction market in Angola is an alternative to the Portuguese market for construction companies in Portugal. Investment in Angola, France Air allows the company to diversify and expand their business, since it´s activity is linked to the construction, particularly in design and distribution of products associated with various technical solutions for ventilation, air diffusion, air distribution, treatment solutions and air quality suitable for office buildings, residential buildings, shopping centers and hospitals. The potential market growth of ventilation and air treatment in Angola is an opportunity for the company France Air, for lack distribution companies in the Angolan market with the quality of service and know-how as France Air.
Degree: Mestrado em Gestão
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_bruno_silva_pereira.pdf
  Restricted Access
1,38 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.