Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/4902
Author(s): Peixoto, Gonçalo Pedro de Sousa de Leite
Advisor: Dionísio, Pedro
Date: 2012
Title: L'Oreal professionnel homme case study : retailtainment - creation of a male experience in mixed hair salons and the launch of a new range of products by L'Oreal professional homme
Reference: PEIXOTO, Gonçalo Pedro de Sousa de Leite - L'Oreal professionnel homme case study : retailtainment - creation of a male experience in mixed hair salons and the launch of a new range of products by L'Oreal professional homme [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4902>.
Keywords: Retailtainment
Dinamismo
Cabeleireiros masculinos
Inovação
Retailtainment
Dynamism
Male hairdresseres
Inovation
Abstract: Num mercado caracterizado pela intensa concorrência, dinamismo e constantes mudanças e inovação, as marcas têm necessidade de estarem constantemente na procura de soluções e de se superarem a si mesmas. Essas soluções podem passar pelas diversas áreas da empresa mas sempre com foco no cliente e nas vantagens que este procura numa tentativa de sobreviver num mercado em constante evolução. O mercado masculino de cuidado capilar tem sido no passado olhado como um mercado pouco interessante pelo perfil do target potencial mas o que se tem verificado recentemente são constantes crescimentos. Crescimentos esses que se prevêem continuados no tempo, acompanhados de uma alteração no comportamento do público masculino e de percepção / preconceitos da sociedade em que se insere. O caso requer por parte do resolvente, uma pesquisa atenta sobre o mercado de cabeleireiros para homem de forma a que se consigam encontrar soluções para os problemas propostos. Este caso coloca alguns desafios práticos e dinâmicos tornando-o bastante relevante no conhecimento da realidade aplicável a muitas empresas enquanto objecto de estudo.
In a market characterized for its intense competitiveness, dynamism and constant changes and innovation, brands feel the need to be constantly searching for solutions and to overcome themselves. These solutions can cross many of the company’s areas but always focused on its customers and the advantages they are looking for in an attempt to survive in a constant evolving market. The male hair care market have been seen, in the past, as a low interesting market because of its potential target profile but what it recently noticed are the constant growths in many categories inside the market. These growths are expected to be continued in time, accompanied by changes in male population behaviours and society’s perception and preconceptions. The case requires from the resolvent, a careful research about the male hairdressers market in a way that solutions to the proposed problems can be found. This case sets some practical and dynamic challenges which makes it a lot relevant in reality acknowledge applicable to many companies as study object.
Degree: Mestrado em Marketing
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado



FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.