Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/4825
Author(s): | Figueiredo, Joana Gordalina |
Advisor: | Rodrigues, Miguel |
Date: | 2011 |
Title: | Bongas: Aluguer de artigos de marca para bébés: Plano de negócios |
Reference: | Figueiredo, J. G. (2011). Bongas: Aluguer de artigos de marca para bébés: Plano de negócios [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/4825 |
Keywords: | Marca Puericultura Plano de negócio -- Business plan Brands Childcare Comércio eletrónico -- E-commerce Trabalho de projeto -- Project work Mestrado |
Abstract: | Estamos hoje na presença de uma grave situação económica que conduz inevitavelmente à
redução dos orçamentos familiares privando as pessoas de adquirir aquilo a que estavam
habituadas. É neste sentido que surge a ideia da criação de um serviço de aluguer, capaz de
ajudar os pais a proporcionarem aos seus bebés os melhores artigos de puericultura de marcas
reconhecidas no mercado. Através de suaves mensalidades, as famílias portuguesas poderão
ter acesso a produtos importantes para o desenvolvimento das suas crianças. Esta ideia de
negócio faz com que se anule a acumulação de artigos que rapidamente perdem a sua
utilidade.
O presente relatório destina-se a analisar a viabilidade de uma empresa de aluguer de produtos
de marca para crianças dos 0 aos 3 anos de idade e a delinear uma eficaz estratégia de
marketing para que uma empresa de aluguer consiga penetrar num mercado onde há um gosto
especial pelo “comprar”. We are now in the presence of a serious economic situation, which inevitably leads to reducing the budgets of families, depriving people from acquiring the same products they have become used to. For this reason, there is the idea of creating a rental service that can help parents provide their infants with the best branded childcare products on the market without having to purchase them. For affordable monthly payments, Portuguese families may have access to products essential for the development of their children. This business idea also solves the problem of accumulating many items, which within a short time families will no longer need. This report is intended to analyse the viability of a rental company for branded childcare products, aimed at the age market from birth to 3 years old, and also to establish an effective marketing strategy for a rental company intended to penetrate a market where people love to shop. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_joana_gordalina_figueiredo.pdf Restricted Access | 9,17 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.