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http://hdl.handle.net/10071/3823
Author(s): | Silva, Rui Pedro Azevedo da |
Advisor: | Rodrigues, Miguel |
Date: | 2010 |
Title: | Plano de negócio da Equihorse, Lda. |
Reference: | Silva, R. P. A. da. (2010). Plano de negócio da Equihorse, Lda. [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/3823 |
Keywords: | Estratégias de marketing Mercado equestre português Artigos de equitação Vantagem competitiva -- Competitive advantage Marketing strategy Portuguese equestrian market Riding articles Trabalho de projeto -- Project work Mestrado |
Abstract: | Este trabalho nasce do desafio pessoal do proponente em terminar o seu projecto de
mestrado em marketing elaborando um plano de negócio inovador numa área do seu
interesse – a comercialização de artigos equestres.
A primeira dificuldade nasceu das especificidades do mercado equestre português, que
é constituído maioritariamente por intervenientes de pequena dimensão, com áreas de
actuação regionais e que ocultam as informações relativas aos seus negócios.
Esta realidade ditou que a recolha da informação disponível sobre este mercado fosse
complementada por inquéritos exploratórios a intervenientes do panorama equestre
nacional. A informação qualitativa e quantitativa obtida é assim mais rica.
A análise dos dados estudados permitiu compreender as necessidades dos inquiridos
em artigos de equitação e idealizar a estratégia de marketing para uma empresa que
queira iniciar actividade neste mercado.
A construção eminentemente prática do projecto aqui desenvolvido torna-o relevante
para compreensão do mercado equestre nacional. Também fundamenta as opções de
posicionamento e de marketing-mix duma empresa que queira ter vantagens
competitivas ao actuar nesta realidade. This work is born from the personal challenge of the applicant in completing his master's thesis in marketing by developing an innovative business plan in an area of interest - the sale of equestrian items. The first difficulty arose from the particularities of the Portuguese equestrian market, which consists mainly of small players, with regional operating areas and concealing information relating to their business. This reality dictated that the collection of information available on this market were complemented by exploratory surveys of stakeholders to national equestrian scene. The qualitative and quantitative information obtained is thus richer. Data analysis study allows us to understand the needs of respondents in articles of riding and construct the marketing strategy for a company that wants to begin service this market. The eminently practical construction of the project developed here makes it relevant to understanding the national equestrian market. It also justifies the options for positioning and marketing mix of a company that wants to have a competitive advantage by acting on this reality. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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