Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/3823
Author(s): Silva, Rui Pedro Azevedo da
Advisor: Rodrigues, Miguel
Date: 2010
Title: Plano de negócio da Equihorse, Lda.
Reference: Silva, R. P. A. da. (2010). Plano de negócio da Equihorse, Lda. [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/3823
Keywords: Estratégias de marketing
Mercado equestre português
Artigos de equitação
Vantagem competitiva -- Competitive advantage
Marketing strategy
Portuguese equestrian market
Riding articles
Trabalho de projeto -- Project work
Mestrado
Abstract: Este trabalho nasce do desafio pessoal do proponente em terminar o seu projecto de mestrado em marketing elaborando um plano de negócio inovador numa área do seu interesse – a comercialização de artigos equestres. A primeira dificuldade nasceu das especificidades do mercado equestre português, que é constituído maioritariamente por intervenientes de pequena dimensão, com áreas de actuação regionais e que ocultam as informações relativas aos seus negócios. Esta realidade ditou que a recolha da informação disponível sobre este mercado fosse complementada por inquéritos exploratórios a intervenientes do panorama equestre nacional. A informação qualitativa e quantitativa obtida é assim mais rica. A análise dos dados estudados permitiu compreender as necessidades dos inquiridos em artigos de equitação e idealizar a estratégia de marketing para uma empresa que queira iniciar actividade neste mercado. A construção eminentemente prática do projecto aqui desenvolvido torna-o relevante para compreensão do mercado equestre nacional. Também fundamenta as opções de posicionamento e de marketing-mix duma empresa que queira ter vantagens competitivas ao actuar nesta realidade.
This work is born from the personal challenge of the applicant in completing his master's thesis in marketing by developing an innovative business plan in an area of interest - the sale of equestrian items. The first difficulty arose from the particularities of the Portuguese equestrian market, which consists mainly of small players, with regional operating areas and concealing information relating to their business. This reality dictated that the collection of information available on this market were complemented by exploratory surveys of stakeholders to national equestrian scene. The qualitative and quantitative information obtained is thus richer. Data analysis study allows us to understand the needs of respondents in articles of riding and construct the marketing strategy for a company that wants to begin service this market. The eminently practical construction of the project developed here makes it relevant to understanding the national equestrian market. It also justifies the options for positioning and marketing mix of a company that wants to have a competitive advantage by acting on this reality.
Degree: Mestrado em Marketing
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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