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http://hdl.handle.net/10071/3793
Author(s): | Martins, Rafael Tiago Duarte |
Advisor: | Inácio, Pedro Leite |
Date: | 2010 |
Title: | Activision Blizzard: Consolidation movements in a maturing videogame industry and value creation |
Reference: | Martins, R. T. D. (2010). Activision Blizzard: Consolidation movements in a maturing videogame industry and value creation [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/3793 |
Keywords: | Mergers and acquisitions Consolidation Videogame industry Activision Blizzard Fusões e aquisições Consolidação Industria de videojogos Trabalho de projeto -- Project work Mestrado |
Abstract: | The present thesis was done with the objective to assess if the merger between Activision and Vivendi Games created value to its shareholders and if the share price used in this transaction represented the real value of this operation.
This merger occurred in difficult economic times due to the financial crisis of 2007/2008 and in a period of consolidation and maturity in the videogame industry, allied to the rising costs of development and marketing that current videogames are experiencing.
The main conclusion was that this merger created value for the shareholders in 2008, mainly due to increased revenues, and is likely to create more value than both companies were initially expecting, according to the present value of the expected cash flows, that were calculated with a 5 year projection for the period 2009-2013. A presente tese foi elaborada com o objectivo de analisar a fusão entre a Activision e a Vivendi Games, e verificar se foi criado valor para os seus accionistas durante esta operação, através da análise do preço por acção em que esta transacção foi avaliada. Esta fusão ocorreu num ambiente macroeconómico adverso, relacionado com a crise financeira de 2007/2008 que começou a afectar as economias a uma escala global, bem como num período de consolidação e maturidade que a indústria de videojogos atravessa neste momento, aliado ao aumento considerável de custos de desenvolvimento e marketing que se está a verificar neste sector. A principal conclusão foi que esta fusão criou valor para os seus accionistas, em 2008, principalmente devido ao aumento dos proveitos, sendo provável que venha a criar mais valor do que ambas as empresas esperavam inicialmente, de acordo com o valor actual dos cash flows futuros estimados neste tese, com uma projecção a cinco anos para o período entre 2009 e 2013. |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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