Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/35356
Author(s): Jiasheng Liu
Advisor: Teixeira, Nuno Reis
Date: 9-Jun-2025
Title: Marketing plan of L company cruise tourism product
Reference: Jiasheng Liu (2025). Marketing plan of L company cruise tourism product [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/35356
Keywords: 4P marketing model
Cruise tourism product marketing
Plano de marketing -- Marketing plan
Modelo de marketing 4P
arketing de produtos de turismo de cruzeiro
Abstract: Company L is a travel company in Shanghai that sells cruise tourism products, with the development of the cruise tourism market as well as digital marketing, Company L is experiencing unsatisfactory sales performance, and more importantly, the marketing situation is affecting the company's present as well as future development. The main purpose of the dissertation lies in improving the current unsatisfactory marketing situation through the means of digital marketing to improve the sales performance and enhance the company's brand image. The thesis combines internal environment analysis and external environment analysis to lay the foundation for the subsequent proposal. As well as the use of literature analysis method, field survey method, questionnaire survey method, in-depth interview method and data analysis method to provide support for the thesis. At the same time, using 4P marketing model, marketing proposals are made for Company L from four aspects: product, price, channel, and promotion, which are mainly updating products, price flexibility, additional channels, and increasing promotional efforts, and so on.
A empresa L é uma empresa de viagens em Xangai que vende produtos de turismo de cruzeiro. Com o desenvolvimento do mercado de turismo de cruzeiro e do marketing digital, a empresa L está a ter um desempenho de vendas insatisfatório e, mais importante ainda, a situação de marketing está a afetar o desenvolvimento presente e futuro da empresa. O principal objetivo da dissertação consiste em melhorar a atual situação de marketing insatisfatória através do marketing digital para melhorar o desempenho das vendas e reforçar a imagem de marca da empresa. A dissertação combina a análise do ambiente interno e a análise do ambiente externo para lançar as bases da proposta subsequente. Além disso, utiliza-se o método de análise da literatura, o método de inquérito no terreno, o método de inquérito por questionário, o método de entrevista aprofundada e o método de análise de dados para fundamentar a tese. Ao mesmo tempo, utilizando o modelo de marketing 4P, são apresentadas propostas de marketing para a empresa L em quatro aspectos: produto, preço, canal e promoção, que consistem principalmente na atualização dos produtos, na flexibilidade dos preços, em canais adicionais e no aumento dos esforços promocionais, etc.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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