Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/34985
Author(s): Wang Yan
Advisor: Portela, Sofia Lopes
Date: 30-Apr-2025
Title: Commercial development plan of the live streaming of V V Yoga
Reference: Wang Yan (2025). Commercial development plan of the live streaming of V V Yoga [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34985
Keywords: Commercial plan
Live streaming
Sales
Plano comercial
Transmissão ao vivo
Vendas
Abstract: Against the backdrop of rapid advancements in 5G technology, the offline brand V V Yoga, established in 2016, plans to shift its core business to online live streaming. However, during this transformation process, the inadequacy of its live streaming Commercial Development Plan has led to a low conversion rate of new users and a poor repurchase rate among existing users, thus negatively impacting the growth of live streaming revenue. The objective of this thesis is to design a systematic commercial Development Plan to the Live Streaming of V V Yoga, to address this issue, this thesis focuses on V V Yoga and applies qualitative analysis methods such as literature review, PESTE analysis, and SWOT analysis, as well as quantitative methods like surveys and in-depth interviews to comprehensively analyze the characteristics of V V Yoga's live streaming users. Based on this analysis, Commercial strategies and marketing campaigns were developed to meet the needs of different user groups. The objective of this thesis is to formulate marketing actions based on the 4P model by improving V V Yoga's live streaming plans in the areas of product, price, place, and promotion. The aim is to increase the conversion rate of new users and the repurchase rate of existing users, thereby boosting live streaming revenue.
Com o rápido desenvolvimento da tecnologia 5G, a V V Yoga, uma marca offline fundada em 2016, pretende transferir o seu negócio principal para a transmissão ao vivo online. No entanto, durante o processo de transição, devido a problemas na estratégia de marketing de transmissões ao vivo, a taxa de conversão de novos utilizadores e a taxa de recompra de antigos utilizadores têm sido baixas, o que tem impactado o crescimento da receita das transmissões. O objetivo deste projeto é elaborar um Plano de Desenvolvimento Comercial para a transmissão ao vivo de V V Yoga. Para abordar essa questão, este projeto foca-se no V V Yoga e aplica métodos de análise qualitativa, como revisão de literatura, análise PESTE e análise SWOT, além de métodos quantitativos comoquestionários e entrevistas, para analisar de forma abrangente as características dos utilizadores de transmissão ao vivo do V V Yoga. Com base nessa análise, foram propostas estratégias comerciais e campanhas de marketing para atender às necessidades dos diferentes grupos de utilizadores. Assim, serão formuladas ações de marketing com base no modelo 4P, melhorando os planos de transmissão ao vivo do V V Yoga nas áreas de produto, preço, praça e promoção. O objetivo é aumentar a taxa de conversão de novos utilizadores e a taxa de recompra dos utilizadores existentes por meio de estratégias de retenção de clientes, estratégias de vendas e grupos de marketing, impulsionando assim a receita da transmissão ao vivo.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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