Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/34969
Author(s): | Cheng Xu |
Advisor: | Falcão, Pedro Fontes |
Date: | 29-Mar-2025 |
Title: | Commercial and marketing strategy for company T |
Reference: | Cheng Xu (2025). Commercial and marketing strategy for company T [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34969 |
Keywords: | Commercial strategy Marketing -- Marketing Construction equipment Estratégia comercial Equipamento de construção |
Abstract: | China's building materials and equipment industry is growing rapidly and facing fierce market competition, overcapacity and homogenisation. Traditional 4P and 4C marketing is no longer sufficient to meet these challenges. New marketing solutions need to be sought to enhance competitiveness and achieve win-win situation.
This thesis analyses Company T and explains the fundamentals of 4P, 4C and 4R, and the superiority of 4R theory. The external environment and industry level factors of the company were analysed using PEST and Five Forces Analysis Model. Through literature review, case study and in-depth interview research methods, marketing plan problems and reasons were identified in relation to the market situation of T Building Material Company.
Based on the analysis of Company T's current 4P marketing Plan, combined with 4R marketing, this thesis proposes improvement solutions such as image transformation, association Plan, relationship marketing and reward Plan.
This thesis has helped Company T to improve its commercial and marketing plan and has provided a reference for other companies in the same industry to develop their commercial and marketing plans. A indústria chinesa de materiais e equipamentos de construção está a crescer rapidamente e enfrenta uma concorrência feroz no mercado, excesso de capacidade e homogeneização. O marketing tradicional 4P e 4C já não é suficiente para enfrentar estes desafios. É necessário procurar novas soluções de marketing para aumentar a competitividade e alcançar uma situação vantajosa para todos. Esta tese analisa a empresa T e explica os fundamentos do 4P, 4C e 4R, bem como a superioridade da teoria 4R. O ambiente externo e os factores a nível da indústria da empresa foram analisados utilizando o PEST e o modelo de análise das cinco forças. Através de uma revisão da literatura, de um estudo de caso e de métodos de investigação com entrevistas aprofundadas, foram identificados os problemas e as razões do plano de marketing em relação à situação do mercado da empresa T Building Material. Com base na análise do atual plano de marketing 4P da empresa T, combinado com o marketing 4R, esta tese propõe soluções de melhoria, como a transformação da imagem, o plano de associação, o marketing de relações e o plano de recompensas. Esta tese ajudou a empresa T a melhorar o seu plano comercial e de marketing e constituiu uma referência para outras empresas do mesmo sector desenvolverem os seus planos comerciais e de marketing. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_cheng_xu.pdf | 1,34 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License