Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/34954
Author(s): Yang Lu
Advisor: Silva, Rui Manuel Vinhas da
Date: 29-Apr-2025
Title: Commercial development plan of online master degree for Golden Company
Reference: Yang Lu (2025). Commercial development plan of online master degree for Golden Company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34954
Keywords: Commercial plan
Online degree masters
Sales
Plano comercial
Mestrado online
Vendas
Abstract: With the development of China's economy and the emphasis on education, online master's degree programs and online education are trends in the development of online education in China and they have a very high potential. Golden Company, as an outstanding online education organization, has a wealth of experience in carrying out programs. However, due to the problems of unclear audit of foreign institutions, irregular introduction process, unclear end-user portrait, etc. of adult education institutions, the development level of education institutions in the market varies. And Golden Company also has problems, resulting in poor enrollment results, customer dissatisfaction, and, thus, sales are not satisfactory. Therefore, the purpose of this project is to design a commercial development plan for Golden Company. To do so, an external environment analysis, internal environment analysis, combined with 4P analysis method were carried out, in order to propose solutions to the company's commercial and marketing situation and business development.
Com o desenvolvimento da economia chinesa e a enfase na educação, os programas de mestrado online e a educação online são uma das tendências no desenvolvimento da educação pela Internet na China e têm um potencial muito elevado. A Golden Company é uma excelente organização de educação online e tem uma vasta experiência na realização de programas. No entanto, devido aos problemas de uma auditoria pouco clara das instituições estrangeiras, de um processo de introdução irregular, de um retrato pouco claro do utilizador final das instituições de ensino para adultos, o nível de desenvolvimento das instituições de ensino no mercado varia. A Golden Company também tem os seus próprios problemas, resultando em maus resultados de inscrição, insatisfação do cliente, e valores de vendas não satisfatórias. Por conseguinte, o objetivo deste projeto é desenhar um plano de desenvolvimento comercial para a Golden Company. Nesse sentido, foram realizados uma análise do ambiente externo, uma análise do ambiente interno, combinada com o método de análise 4P, tendo em vista propor soluções para o desenvolvimento comercial e de marketing da empresa e o seu desenvolvimento empresarial.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_yang_lu.pdf
  Restricted Access
846,83 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons