Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/34953
Author(s): Xiuqin Guo
Advisor: Portela, Sofia Lopes
Date: 30-Apr-2025
Title: Commercial development plan of hotel G
Reference: Xiuqin Guo (2025). Commercial development plan of hotel G [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34953
Keywords: Commercial plan
Estabelecimento hoteleiro
Satisfação do cliente -- Customer satisfaction
Fidelização de clientes -- Customer loyalty
Sales
Plano comercial
Vendas
Abstract: Hotel G is a commercial economy hotel in Shanghai, established in 2019. The main income of Hotel G is from people coming to Shanghai for exhibitions and concerts within 3 kilometres around the hotel. As a 7-year-old hotel, the biggest challenge facing Hotel G is the aging renovation and equipment. Due to limited funds, Hotel G does not plan to renovate, but to design business development plans around the characteristics of economy hotel, attracting customers with service and price. The aim of this project is to design the 2025 commercial development plan of Hotel G by proposing the policies of marketing and customer acquisition and retention. Its main objectives are to improve service quality, increase customer satisfaction and loyalty, dig deep into old customers, acquire new customers, expand business scope and increase marginal revenue in order to cope with the low income period during non-exhibition and industry off-season. After an in-depth analysis of the internal, external and competitive environment, the objectives are defined and the commercial development plan is designed.
O Hotel G é um hotel low cost em Shangai, estabelecido em 2019. A principal fonte de receita do Hotel G são de pessoas que vêm a Shangai para exposições e concertos num raio de cerca de 3 quilómetros ao redor do hotel. Com 7 anos de existência, o maior desafio do hotel G foi a sua antiga decoração e equipamento. Como os fundos são limitados, o hotel G não pretende remodelar. Em vez disso, o programa de desenvolvimento operacional é projetado em torno das características de um hotel econômico para atrair clientes com serviço e preço. O objetivo deste projeto é desenhar o plano de desenvolvimento comercial do Hotel G para 2025, propondo uma política de marketing e aquisição e retenção de clientes. Os principais objetivos deste plano são melhorar a qualidade do serviço, aumentar a satisfação e lealdade do cliente, procurar aumentar a receita de clientes antigos, adquirir novos clientes, expandir o âmbito dos negócios e aumentar a receita marginal, com o objetivo de melhor lidar com o período de receitas reduzidas durante a época em que não existem exposições e concertos. Com o objetivo de desenvolver o plano, foi realizada uma análise aprofundada do ambiente interno, do ambiente externo e da competitividade do mercado, com base nos quais foram definidos os objectivos do plano e desenhadas as políticas de marketing-mix.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_xiuqin_guo.pdf
  Restricted Access
988,28 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons