Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/34951
Author(s): Shufang Feng
Advisor: Silva, Rui Vinhas da
Date: 26-May-2025
Title: Commercial development plan of MF online tutoring company
Reference: Shufang Feng (2025). Commercial development plan of MF online tutoring company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34951
Keywords: Commercial plan
Online English tutoring
Customer relationships
Sales
Plano comercial
Tutoria de inglês online
Relacionamento com clientes
Vendas
Abstract: With increasing competition in online education, MF Online Tutoring Company faces challenges in customer acquisition and retention. Issues such as unclear user profiling, delayed feedback responses, and limited course diversification hinder its growth and student engagement. This project aims to develop a Commercial Development Plan to expand MF Company's student base, enhance engagement, and improve long-term retention through refined customer strategies. To address these challenges, the study applies the 4R marketing framework, which consists of: Relevance Marketing - Enhancing precision in targeting potential students and parents; Reaction Marketing - Establishing an effective customer feedback and response mechanism; Relationship Marketing - Strengthening customer relationship management through personalized services; Reward Marketing - Improving student motivation and retention with incentive programs and course diversification. By analyzing MF Company's operational data, student profiles, and class records, this study identifies key factors affecting the company's online education business and proposes solutions to reach the defined objectives. Based on the findings, the following commercial development plan have been proposed: leveraging data-driven insights to better identify and attract potential students, implementing an efficient response mechanism to address student and parent concerns in real time, improving data management to personalize learning experiences and foster long-term customer loyalty, expanding teaching methods and reward systems to enhance student satisfaction and retention. By implementing these solutions, MF Company aims to expand its market presence and ensure sustainable growth.
Com o aumento da concorrência no setor de educação online, a empresa MF Online Tutoring enfrenta desafios na aquisição e retenção de clientes. Aspectos como perfis de clientes pouco claros, respostas tardias ao feedback dos clientes e fraca diversificação dos cursos dificultam o crescimento da empresa e o engajamento dos alunos. Este projeto tem como objetivo desenhar um Plano de Desenvolvimento Comercial para expandir a base de alunos da MF, aumentar o seu engajamento e a sua retenção a longo prazo, através de estratégias de gestão de relacionamento com o cliente. Para enfrentar esses desafios, o estudo aplica os 4R do marketing, composto por: Marketing de Relevância - Aperfeiçoamento na segmentação de potenciais alunos e pais, Marketing de Reação - Implementação de um mecanismo eficaz de feedback e resposta, Marketing de Relacionamento - Fortalecimento da gestão do relacionamento com o cliente através da personalização, Marketing de Recompensa - Melhoria na motivação e retenção dos alunos através de programas de incentivo e diversificação dos cursos. Através da análise dos dados da MF, perfis dos alunos e registos das aulas, o estudo identifica os principais fatores que impactam o negócio e propõe soluções para atingir os objetivos delineados. Com base nos resultados, foi proposto o seguinte plano de desenvolvimento comercial: utilizar insights baseados em dados para identificar e melhor atrair novos alunos, implementar um mecanismo eficiente de resposta para atender em tempo real às preocupações dos alunos e pais, melhorar a gestão de dados para personalizar a experiência de aprendizagem e fortalecer a fidelização dos clientes, bem como expandir os métodos de ensino e os sistemas de recompensa para aumentar a satisfação e a retenção dos alunos. Ao adotar essas soluções, a MF pretende expandir sua presença no mercado e garantir um crescimento sustentável.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_shufang_feng.pdf
  Restricted Access
888,19 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons