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http://hdl.handle.net/10071/34938
Author(s): | Lan Jie |
Advisor: | Martins, Luís Carlos da Silva Silva, Rui Vinhas da |
Date: | 30-Apr-2025 |
Title: | Commercial development plan for Oriental Yuhong Company: Construction sector |
Reference: | Lan Jie (2025). Commercial development plan for Oriental Yuhong Company: Construction sector [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34938 |
Keywords: | COVID-19 New marketing plan Customer retention Novo plano de marketing Retenção de clientes |
Abstract: | The global outbreak of COVID-19 in 2020 has changed the way of human life and work to a great extent and has brought different impacts and influences on various industries.The purpose of this project is to develop a new marketing plan for Oriental Yuhong Company in response to the decline in revenue and profit in 2022 and a rise in revenue of only 5% in 2023. This thesis uses literature review method, internal analysis method and questionnaire method, and conducts external, internal and competitive analysis, and uses 4P marketing model to formulate a new marketing plan.
The conclusion of this thesis: Firstly, the company needs to reposition the new product market and develop different product systems for different groups.Then, use digital marketing to reach the target customers, improve the enterprise network information system, and establish the service system of O2O marketing mode. Finally, offline scene penetration. From industry exhibitions and forums, site sample room cooperation, dealer training in three aspects, increase customer retention. Ultimately, after rigorous execution of the marketing implementation plan in this thesis, the company's revenue and profit growth targets of 10% in 2024 and 15% in 2025 will be achieved. O surto global de COVID-19 em 2020 alterou em grande medida o modo de vida e de trabalho humano e teve diferentes impactos e influências em vários sectores. O objetivo deste projeto é desenvolver um novo plano de marketing para a Oriental Yuhong Company em resposta ao declínio das receitas e dos lucros em 2022 e a um aumento das receitas de apenas 5% em 2023. Esta tese utiliza o método de revisão da literatura, o método de estudo de caso e o método de questionário, e efectua análises externas, internas e competitivas, e utiliza o modelo de marketing 4P para formular um novo plano de marketing. A conclusão desta tese: Em primeiro lugar, a empresa precisa de reposicionar o mercado de novos produtos e desenvolver diferentes sistemas de produtos para diferentes grupos, de seguida, utilizar o marketing digital para alcançar os clientes-alvo, melhorar o sistema de informação da rede empresarial e estabelecer o sistema de serviços do modo de marketing O2O. Finalmente, a penetração no cenário offline. A partir de exposições e fóruns da indústria, cooperação de sala de amostra do local, treinamento de revendedores em três aspectos, aumentar a retenção de clientes. Em última análise, após a execução rigorosa do plano de implementação de marketing nesta tese, as metas de crescimento de receita e lucro da empresa de 10% em 2024 e 15% em 2025 serão alcançadas. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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