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http://hdl.handle.net/10071/34811
Autoria: | Ignatova, Irina |
Orientação: | Costa, Renato Jorge Lopes da Pereira, António Ângelo Machado Matos |
Data: | 25-Out-2024 |
Título próprio: | In-Company Project: Strategic management: Development of the family brand |
Referência bibliográfica: | Ignatova, I. (2024). In-Company Project: Strategic management: Development of the family brand [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34811 |
Palavras-chave: | Family business Family business strategy Family business branding Family brand Negócio familiar Estratégia de negócio familiar Branding de negócios de família Marca familiar |
Resumo: | In the market context, family businesses are significant contributors in a driving economic growth and innovation. They often possess deep-rooted knowledge of their industry, which allows them to respond rapidly to market changes and consumer demands. This In-Company Project aims to develop and implement strategic management plans for family-owned agriculture business, emphasizing the management concepts to ensure the study´s relevance and applicability in today´s competitive market.
Additionally, the project explorers the evolution of the family brand from its inception to its establishment in the market, aligning it with strategic management goals. The project aims to offer practical insights for effective implementation within the current local market.
The methodology of this In-Company Project is designed to be aligned with the family business´s strategic vision. External data was analyzed, embracing political, economic, social, technological, environmental and legal factors in Portugal, as well as identification of determined forces shaping the agriculture industry. Internal data was reviewed to assess the company's strengths, weaknesses, opportunities and threats. Additionally, the family brand was developed with market analyses to highlight its uniqueness and sustain long-term market niche.
The results confirm the project´s viability, emphasizing the significant influence of the family´s legacy
on business´s strategic direction, which promotes stability but also presents certain challenges. The uniqueness of family businesses is rooted in the family culture, community unity, adaptability and trust, with the history shaping brand development and perception through emotional connections and reputation.
For the family project to succeed, clear goals, strategic actions, detailed financial planning are essential. No contexto do mercado, as empresas familiares contribuem para o crescimento económico e inovação. Frequentemente possuem um conhecimento profundo da sua indústria, o que lhes permite responder rapidamente às mudanças de mercado e às exigências dos consumidores. Este In-Company Project, visa desenvolver, implementar planos de gestão estratégica para negócio familiar agrícola, enfatizando os conceitos de gestão para garantir a relevância e aplicabilidade do estudo no mercado. O projeto explora a evolução da marca familiar desde o seu início até ao seu estabelecimento no mercado, alinhando-a com objetivos de gestão estratégica. O projeto visa oferecer informações práticas para uma implementação eficaz no mercado local. A metodologia foi concebida para estar alinhada com a estratégica da empresa familiar. Os dados externos foram analisados, abraçando fatores políticos, económicos, sociais, tecnológicos, ambientais e legais em Portugal, bem como na identificação de determinadas forças moldando a indústria agrícola. Os dados internos foram revistos para avaliar os pontos fortes, fracos, oportunidades e ameaças da empresa. A marca familiar foi desenvolvida com análises de mercado para destacar a sua singularidade, sustentando o nicho de mercado a longo prazo. Os resultados confirmam a viabilidade do projeto, enfatizando a influência do legado da família na estratégia da empresa, promovendo a estabilidade, e apresentando desafios. A singularidade da empresa familiar está enraizada na cultura familiar, na unidade comunitária, adaptabilidade, confiança, com história que molda o desenvolvimento e a perceção da marca através de ligações emocionais e reputação. Para ter sucesso, objetivos claros, ações estratégicas e planeamento financeiro detalhado são essenciais. |
Designação do Departamento: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Designação do grau: | Mestrado em Gestão |
Arbitragem científica: | yes |
Acesso: | Acesso Restrito |
Aparece nas coleções: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
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