Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/34790
Author(s): Serdoura, Leonardo Fernando Grijó
Advisor: Passos, Ana Margarida
Date: 20-Dec-2024
Title: Adaptive team strategies: Sustainability practices in the online fashion industry
Reference: Serdoura, L. F. G. (2024). Adaptive team strategies: Sustainability practices in the online fashion industry [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34790
Keywords: Comércio eletrónico -- E-commerce
Fashion industry
Sustentabilidade -- Sustainability
Team adaptability
Adaptabilidade das equipas
Indústria da moda
Abstract: There has been a growth in e-commerce in recent times, the immensity of online stores available on the internet is truly infinite, so when it comes to the fashion industry, sustainability is becoming the topic of conversation. With the environmental problems that this industry entails, the teams of fashion brands become extremely relevant for evaluating and executing a plan that allows for innovation and the implementation of sustainable practices. In this context, this dissertation presents an investigation into which sustainable practices are adopted by brands in order to meet environmental challenges and, at the same time, the objectives set by them. To what extent is the adaptability of brand teams crucial to the implementation of sustainable practices? Are brands aware of the major problems facing the fashion industry and the sustainable challenges that online stores entail? What practices can be adopted and what gaps currently exist in the adaptability of teams in their work to make their brands environmentally and socially friendly? In this way, a study based on secondary sources was carried out which allows for a more in-depth analysis of the work of teams in response to sustainable challenges in e-commerce. This dissertation therefore presents a conclusion that allows us to understand whether or not teams and brands are working to meet the sustainable challenges of the online fashion world.
Tem-se vindo a notar um crescimento do e-commerce nos últimos tempos, a imensidade de lojas online que a internet disponibiliza é deveras infinita, e por isso, quando se fala da indústria da moda, a sustentabilidade começa a ser o tema de conversa. Com os problemas ambientais que esta indústria acarreta, as equipas das marcas de moda tornam-se extremamente relevantes para a avaliação e execução de um plano que permita a inovação e a implementação de práticas sustentáveis. Neste contexto, esta dissertação apresenta uma investigação sobre que práticas sustentáveis são adotadas pelas marcas de modo a atender aos desafios ambientais e, ao mesmo tempo, aos objetivos traçados pelas mesmas. Deste modo, em que medida é que a adaptabilidade das equipas das marcas é crucial para a implementação de práticas sustentáveis? Estão as marcas conscientes dos grandes problemas da indústria da moda e dos desafios sustentáveis que as lojas online acarretam? Que práticas é que podem ser adotadas e que lacunas existem atualmente na adaptabilidade das equipas no seu trabalho para tornar as suas marcas ambientalmente e socialmente amigáveis? Deste modo, elaborou-se um estudo baseado em fontes secundárias que permite uma análise mais aprofundada sobre o trabalho das equipas em resposta aos desafios sustentáveis no e-commerce. Esta dissertação apresenta, por isso, uma conclusão que permite perceber se as equipas e as marcas estão ou não aplicadas em responder aos desafios sustentáveis do mundo da moda online.
Department: Departamento de História
Degree: Mestrado em Estudos Internacionais
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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