Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/34465
Author(s): Bispo, Matilde Jerónimo
Advisor: Ramalho, Nelson Campos
Date: 18-Dec-2020
Title: Innovative business plan: Algarveresorts upscale hotel
Reference: Bispo, M. J. (2020). Innovative business plan: Algarveresorts upscale hotel [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34465
Keywords: Hotelaria -- Hotel industry
Plano de negócio -- Business plan
Projecto de investimento -- Investment project
Financial viability
Viabilidade financeira
Abstract: The present master thesis has as its main goal the execution of a Business Plan that aims to evaluate the financial and economic viability of the construction and implementation of an upscale hotel in Albufeira. The referred hotel will answer to a new segment of customers that value quality and exclusiveness. Offering the quality of a hotel that stands out for its design, as well as service quality, investing in sustainability and technology. All the details intend to value the guest experience, transforming a common stay into an unforgettable experience. Throughout the project, it will be developed a strategic and marketing plan that consider the respective market analysis. Finally, the evaluation of the project will be carried out considering the respective financial and economic indicators and projections in order to study the viability of its implementation.
A presente tese de mestrado tem como principal objetivo a elaboração de um Plano de Negócio que visa avaliar a viabilidade financeira e económica da construção e implementação de um hotel upscale em Albufeira. O referido hotel irá responder a um novo segmento de consumidores que valoriza qualidade e exclusividade. Procurando oferecer as qualidades de um hotel que prima pelo design, bem como a oferta de um serviço de qualidade, apostando na sustentabilidade e tecnologia. Todos os detalhes pretendem valorizar a experiência do hóspede, transformando uma estadia comum numa experiência inesquecível. Ao longo do projeto será desenvolvido um plano estratégico e de marketing que considera a respetiva análise de mercado. Por fim será realizada a avaliação do projeto olhando para os indicadores e previsões financeiras e económicas de forma a estudar a viabilidade da sua implementação.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Hotelaria e Turismo
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.