Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/34465
Author(s): | Bispo, Matilde Jerónimo |
Advisor: | Ramalho, Nelson Campos |
Date: | 18-Dec-2020 |
Title: | Innovative business plan: Algarveresorts upscale hotel |
Reference: | Bispo, M. J. (2020). Innovative business plan: Algarveresorts upscale hotel [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34465 |
Keywords: | Hotelaria -- Hotel industry Plano de negócio -- Business plan Projecto de investimento -- Investment project Financial viability Viabilidade financeira |
Abstract: | The present master thesis has as its main goal the execution of a Business Plan that aims to
evaluate the financial and economic viability of the construction and implementation of an upscale
hotel in Albufeira. The referred hotel will answer to a new segment of customers that value quality
and exclusiveness. Offering the quality of a hotel that stands out for its design, as well as service
quality, investing in sustainability and technology. All the details intend to value the guest
experience, transforming a common stay into an unforgettable experience. Throughout the
project, it will be developed a strategic and marketing plan that consider the respective market
analysis. Finally, the evaluation of the project will be carried out considering the respective
financial and economic indicators and projections in order to study the viability of its
implementation. A presente tese de mestrado tem como principal objetivo a elaboração de um Plano de Negócio que visa avaliar a viabilidade financeira e económica da construção e implementação de um hotel upscale em Albufeira. O referido hotel irá responder a um novo segmento de consumidores que valoriza qualidade e exclusividade. Procurando oferecer as qualidades de um hotel que prima pelo design, bem como a oferta de um serviço de qualidade, apostando na sustentabilidade e tecnologia. Todos os detalhes pretendem valorizar a experiência do hóspede, transformando uma estadia comum numa experiência inesquecível. Ao longo do projeto será desenvolvido um plano estratégico e de marketing que considera a respetiva análise de mercado. Por fim será realizada a avaliação do projeto olhando para os indicadores e previsões financeiras e económicas de forma a estudar a viabilidade da sua implementação. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão de Hotelaria e Turismo |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format |
---|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.