Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/34105
Author(s): Zou Xiebin
Advisor: Ferreira, Fernando A. F.
Yin Jin
Date: 4-Dec-2024
Title: Digital transformation in Chinese decoration industry: A dynamic capabilities perspective
Reference: Zou Xiebin (2024). Digital transformation in Chinese decoration industry: A dynamic capabilities perspective [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34105
Keywords: Decoration enterprises
Dynamic capability
Enterprise performance
Capacidades dinâmicas
Desempenho empresarial
Empresas de decoração
Transformação digital -- Digital transformation
Abstract: The competition in the decoration industry is becoming increasingly fierce, and digital technology is also being developed rapidly. This research studies the digital transformation of decoration firms from the perspective of dynamic capabilities. By conducting case studies on four decoration companies that have undergone digital transformation, it has been proven that dynamic capabilities promote the companies to improve performance and maintain sustained competitive advantages. This study proposes a three-dimensional composition system for the dynamic capabilities of decoration firms, discusses the mechanisms of action in each dimension, and simultaneously explores the role of dynamic capabilities in the relationship between sustainable profitability of firms and the role of path dependence in empirical research. Specifically, the optimal model is selected through model selection, verifying the linear and nonlinear effects of dynamic capabilities of decoration firms on enterprise performance. This study also elaborates on the conclusions, inspirations, shortcomings, and prospects of the research.
A concorrência na indústria da decoração está a tornar-se cada vez mais intensa à medida que a tecnologia digital também se desenvolve rapidamente. O presente estudo analisa a transformação digital das empresas de decoração tendo por base a perspetiva das capacidades dinâmicas. Ao realizar estudos de caso em quatro empresas de decoração que passaram por uma transformação digital, foi possível apurar que as capacidades dinâmicas permitem às empresas melhorar o seu desempenho e manter vantagens competitivas sustentadas. Este estudo propõe um sistema de composição tridimensional para as capacidades dinâmicas das empresas de decoração, discute os mecanismos de ação em cada dimensão e explora, simultaneamente, o papel das capacidades dinâmicas na relação entre a rentabilidade sustentável das empresas e o papel da dependência da via escolhida para a investigação empírica. Especificamente, o melhor modelo é selecionado através da seleção dos modelos estudados, verificando os efeitos lineares e não-lineares das capacidades dinâmicas no desempenho empresarial das empresas de decoração. Este estudo apresenta ainda conclusões, limitações e perspetivas de investigação futura.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
phd_zou_xiebin.pdf2,86 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons