Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/33946
Author(s): Correia, Rodrigo Miguel Madureira Godinho Serra
Advisor: Teixeira, Nuno Alexandre dos Reis
Date: 4-Dec-2024
Title: Launch and development of consumer choice in African markets
Reference: Correia, R. M. M. G. S. (2024). Launch and development of consumer choice in African markets [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33946
Keywords: Certificação de marcas
Comportamento do consumidor -- Consumer behavior
Expansão internacional
Marketing -- Marketing
Mercados africanos
Brand certification
International expansion
African markets
Abstract: Este estudo centra-se no lançamento e desenvolvimento da iniciativa Escolha do Consumidor em mercados africanos, com particular ênfase em Cabo Verde, Angola e Moçambique. Através de uma análise detalhada da literatura sobre o comportamento do consumidor, o processo de tomada de decisão e o impacto dos selos de qualidade nas vendas, o objetivo é avaliar as estratégias de internacionalização e a adaptação da Escolha do Consumidor a estes contextos. O projeto inclui ainda um plano de negócios abrangente para a expansão em Cabo Verde, onde foram analisados os potenciais clientes, a segmentação de mercado e as estratégias de marketing, com base na experiência adquirida no primeiro ano de operações em Angola e Moçambique. Estes países foram utilizados, neste contexto, como estudos de caso para refinar a abordagem futura em outros mercados africanos. São também apresentados os principais desafios, oportunidades e um cronograma de ações para o mercado cabo-verdiano.
This study focuses on the launch and development of Consumer Choice in African markets, with particular emphasis on Cape Verde, Angola, and Mozambique. Through a detailed analysis of the literature on consumer behaviour, decision-making process, and impact of quality seals on sales, the aim is to evaluate internationalisation strategies and Consumer Choice’s adaptation to these contexts. The project also includes a comprehensive business plan for expansion in Cape Verde, where potential clients, market segmentation, and marketing strategies were analysed, based on the experience gained during the first year of operations in Angola and Mozambique. These countries were used, in this context, as case studies to refine the approach for future entries into other African markets. The key challenges, opportunities, and an action timeline for the Cape Verdean market are also presented.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_rodrigo_serra_correia.pdf
  Restricted Access
1,18 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.