Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/33380
Author(s): Akimova, Anastasia
Advisor: Inácio, Pedro Leite
Date: 11-Nov-2024
Title: Business plan for THE LAB
Reference: Akimova, A. (2024). Business plan for THE LAB [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33380
Keywords: Plano de negócio -- Business plan
Laboratórios -- Laboratories
Pharmacy
Farmácia
Abstract: This project has the goal to evaluate economic viability of establishing in Portugal a new pharmaceutical laboratory for analysis and quality control, with perspective to develop new drugs based on medical cannabis with minimal side-effects. Laboratory studies open a wide range of opportunities for not just checking the compliance of a product with the safety and other requirements, but also for discovering variability of formulas, dependencies on various influencing factors and options for increasing product stability. Thus, in this project you will find literature review that covers main laboratories procedures and requirements for the licensing, analysis of market and business environment, internal and competitive analysis and business plan, proving the projects viability and profitability.
Este Projeto tem como objetivo avaliar a viabilidade ecoinómica da instalação em Portugal de um novo laboratório faramaceutico para a análise e controlo de qualidade com vista a desenvolver medicamentos baseado no canábis medicinal com efeitos secundários mínimos. Os estudos laboratoriais abrem um vasto leque de oportunidades não só para verificar a conformidade dos produtos com as exigências de segurança e outros requesitos, bem como para descobrir variações de fórmulas, dependências de vários factores influentese opções para aumentar a estabilidade dos produtos. Assim neste projecto vai encontrar uma revisão da literature cobrindo os principais processos laboratoriais e requisites para a aprovação dos medicamentos, a análise do mercado e do meio ambiente empresarial, o diagnóstico interno e a análise da concorrência e o plano de negócios respetivo, demonstrando a viabilidade deste projeto e a sua rendibilidade.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Master_anastasia_akimova.pdf
  Restricted Access
1,56 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.