Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/33015
Author(s): | Mendes, Rodrigo Miguel Jorge |
Advisor: | Nunes, Luís Miguel Martins Cardoso, Elsa Alexandra Cabral da Rocha |
Date: | 6-Nov-2024 |
Title: | Impacto das mudanças da vida do aluno no sucesso escolar |
Reference: | Mendes, R. M. J. (2024). Impacto das mudanças da vida do aluno no sucesso escolar [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33015 |
Keywords: | Escola Percurso estudantil School Student path |
Abstract: | A educação é um fator de extrema importância para o desenvolvimento dum país. O nível secundário é o último nível de educação obrigatória em Portugal que serve como preparatória para estudos futuros e para o mercado de trabalho. As mudanças na vida do aluno podem ter impacto tanto positivo quanto negativo no sucesso escolar desse aluno. O objetivo da presente dissertação é descobrir qual o impacto de vários tipos de mudanças na conclusão do ano, e nas notas dos alunos. Também é analisado como mudanças na vida do aluno se podem relacionar entre si. Este projeto baseia-se na metodologia CRISP-DM e apresenta uma análise a vários níveis de dados escolares do ensino secundário português. Os resultados obtidos indicam que as mudanças que estão relacionadas com as maiores variações nas notas e taxa de conclusão são a mudança de escola e mudança de curso. Education is an extremely important factor for the development of a country. Secondary level is the last level of compulsory education in Portugal that serves as preparation for future studies and the job market. Changes in a student's life can have both a positive and negative impact on that student's academic success. The objective of this dissertation is to discover the impact of various types of changes on the completion of the year, and on students' grades. It is also analyzed how changes in the student's life can be related to each other. This project is based on the CRISP-DM methodology and presents an analysis at various levels of school data from Portuguese secondary education. The results obtained indicate that the changes that are related to the greatest variations in grades and completion rate are changing schools and changing courses. |
Department: | Departamento de Ciências e Tecnologias da Informação |
Degree: | Mestrado em Informática e Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_rodrigo_jorge_mendes.pdf | 1,32 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License