Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/3244
Author(s): Júlio, André Vicente
Advisor: Vilela, António
Date: 2010
Title: Plano de negócio : www.allmobile.pt
Reference: JÚLIO, André Vicente - Plano de negócio : www.allmobile.pt [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2010. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/3244>.
Keywords: móvel
publicidade
Aplicações
universais
mobile
Advertising
Applications
universal
Abstract: "It's the recreation of the Internet, it's the recreation of the PC (personal computer) story and it is before us - and it is very likely it will happen in the next year," Eric Schmidt, Google CEO, World Economic Forum, Davos, January 2008, about the mobile web O computador pessoal e, posteriormente, a internet, revolucionaram toda a nossa sociedade, nas mais diferentes vertentes, e os seus impactos ainda estão longe de serem, totalmente, conhecidos. Na vertente empresarial assistimos, sucessivamente, à criação de novas indústrias e, em muitos casos, à destruição de outras que, num passado muito recente, julgávamos insubstituíveis e verdadeiros exemplos de geração de valor. Neste contexto de permanente e acelerada mudança é hoje claro para muitos que estamos perante uma nova revolução na qual o acesso à internet passará a ser efectuado, em grande parte, através de dispositivos móveis e, nomeadamente, de um que já acompanha, diariamente, mais de 4 mil milhões de pessoas em todo mundo – o telemóvel. Este dispositivo, que já mudou radicalmente a forma como comunicamos e interagimos com os outros, prepara-se agora para trazer uma nova dinâmica à internet, acrescentando-lhe a mobilidade, a localização, o acesso permanente e uma base ímpar de potenciais utilizadores. Depois da televisão e do PC, o já apelidado “terceiro ecrã”, promete agora uma nova revolução, mais célere que todas as anteriores, muito provavelmente mais abrangente e, com toda a certeza, geradora de um conjunto de oportunidades, até agora, inigualáveis. É neste contexto de mudança acelerada que a allmobile pretende criar um modelo de negócio inovador e capaz de gerar valor para todos os que dele farão parte.
“It's the recreation of the Internet, it's the recreation of the PC (personal computer) story and it is before us - and it is very likely it will happen in the next year," Eric Schmidt, Google CEO, World Economic Forum, Davos, January 2008, about the mobile web Both the PC (Personal Computer) and the internet have changed all our society and the true nature of their future impact is still unknown. In the last few years we have witnessed the emergence of many brand new industries and at the same time the destruction of many others which we thought of as being irreplaceable and true examples of value creation. In today’s changing world it is now clear for many people that we are facing another revolution, in which the internet will become actually mobile with the help of one device that already plays an important role in the daily life of more than 4 billion people – the mobile phone. This device, which already changed the way we communicate and interact with each other, will now be responsible for bringing a new revolution to the internet by adding mobility, localization, permanent access and an immense universe of new potential users. After the advents of television and the PC, the so called “third screen” promises a new revolution which will be faster and bigger than any others that we have seen before and one that will create a unique set of new business opportunities. It is in this fast changing world, in the beginning of a new revolution, that this venture will establish a truly ground-breaking business model which will create value for all ones involved in it.
Degree: Mestrado em Finanças
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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