Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/32316
Autoria: Brochado, A.
Souto, J.
Brochado, F.
Data: 2021
Título próprio: Dimensions of sustainable tour experiences
Título da revista: Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism
Volume: 22
Número: 5
Paginação: 625 - 648
Referência bibliográfica: Brochado, A., Souto, J., & Brochado, F. (2021). Dimensions of sustainable tour experiences. Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, 22(5), 625-648. https://doi.org/10.1080/1528008X.2020.1827479
ISSN: 1528-008X
DOI (Digital Object Identifier): 10.1080/1528008X.2020.1827479
Palavras-chave: Sustainable tour
Sustainable tourism
Content analysis
Web review
Resumo: Tour operators are crucial to supply chain management within sustainable tourism. This research sought to identify sustainable tour dimensions from the tourists’ perspective. The sample comprised 878 post-experience online reviews of 20 tours across Portugal, written by tourists from different countries. Mixed content analysis methods (i.e., qualitative narrative and quantitative computer-assisted analyses) produced results used to generate a concept map of 12 themes: tour, guide, experience, hike, service, food, recommendation, fun, return, walk, difference, and wildlife. Each theme contains concepts related to service quality and experience dimensions. The findings provide a better understanding of how tourists perceive sustainable tour experiences.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:DINÂMIA'CET-RI - Artigos em revistas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro TamanhoFormato 
article_75029.pdf626,42 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.