Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/31750
Author(s): Hequn Li
Advisor: Portela, Sofia Lopes
Date: 16-Apr-2024
Title: Plan to increase the sales of Lily & Beaut
Reference: Hequn Li (2024). Plan to increase the sales of Lily & Beaut [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/31750
Keywords: Multi-channel
Marketing
Comércio eletrónico -- E-commerce
Multi-canal
Multi
Abstract: Lily & Beauty is an early established Alibaba based cosmetics e-commerce retail service provider, benefiting from the traffic dividend of the Alibaba based e-commerce platform and developing rapidly. However, as the number of users of traditional e-commerce platforms tends to saturation and the diversion effect of emerging e-commerce platforms, the cost of online customer acquisition continues to rise, and the operating cost pressure on the company has sharply increased. In addition, changes in the e-commerce environment and consumer preferences also affect the sales channel strategy of cosmetics brands. In the face of these uncertain factors, the hidden dangers of the company's current single operating channel are gradually exposed, and growth is slowing down. The objective of this project is to design a plan to increase the sales of Lily & Beauty. To expand Lily & Beauty to multi-channel to improve the sales, a series of solution actions were outlined after the analysis of the external situation, internal situation, PESTLE and SWOT analysis. By implementing this solution of multi-channel strategy, Lily & Beauty is expected to achieve enhancing brand awareness, boosting sales, expanding target customer groups, enhancing brand loyalty, brand image and the decision making supported on on data.
Lily & Beauty é uma empresa fornecedora de serviços de retalho de cosméticos baseada no Alibaba, beneficiando, do tráfego desta plataforma de comércio eletrónico e desenvolvendo-se rapidamente. No entanto, como o número de utilizadores das plataformas tradicionais de comércio eletrónico tende a saturar e o efeito de desvio das plataformas emergentes de comércio eletrónico, o custo da aquisição de clientes on-line continua a aumentar, e a pressão sobre os custos operacionais da empresa aumentou drasticamente. Além disso, mudanças no ambiente de comércio eletrónico e preferências dos consumidores também afetam a estratégia de canal de vendas das marcas de cosméticos. Diante desses fatores incertos, os perigos ocultos do atual canal operacional único da empresa são gradualmente expostos, e o crescimento está diminuindo. O objetivo deste projeto é desenvolver um plano para aumentar as vendas da Lily & Beauty. Para expandir a Lily & Beauty para o multicanal, um conjunto de ações foram delineadas após a análise da situação externa, situação interna e análise SWOT. Ao implementar esta solução de estratégia multicanal, espera-se que a Lily & Beauty consiga aumentar a notoriedade da marca, impulsionar as vendas, expandir os grupos-alvo de clientes, aumentar a fidelidade à marca, imagem da marca e a tomada de decisões baseadas em dados.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Master_hequn_li.pdf814,32 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.