Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/31559
Author(s): | Miranda, Rute Isabel Silva |
Advisor: | Nascimento, Generosa do |
Date: | 20-Feb-2024 |
Title: | Estratégias de adaptação do processo de acolhimento à geração Z: Um estudo de caso na Tendam Portugal |
Reference: | Miranda, R. I. S. (2024). Estratégias de adaptação do processo de acolhimento à geração Z: Um estudo de caso na Tendam Portugal [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/31559 |
Keywords: | Geração Z -- Z Generation Socialização organizacional -- Organizational socialization Turnover Venda a retalho -- Retail sale Moda Fashion |
Abstract: | A Geração Z, caracterizada por contextos e crenças únicos, foi alvo de análise para
compreender as suas necessidades e expectativas. O objetivo deste estudo centra-se na
integração eficaz da Geração Z no setor do retalho de moda, onde a rotatividade voluntária é
elevada.
A pesquisa consistiu numa análise abrangente, que envolveu a avaliação do processo de
onboarding existente e o levantamento das necessidades e expectativas de 510
colaboradores da Geração Z numa empresa do setor de retalho de moda. Com base nos
resultados obtidos, foi desenvolvido um novo programa de onboarding especificamente
direcionado para esta geração.
Este projeto resultou na criação de um conjunto de intervenções estratégicas destinadas
a alinhar o processo de acolhimento com as tendências socioculturais e tecnológicas
contemporâneas.
O estudo oferece insights valiosos para futuras ações e estabelece um modelo para a
contínua adaptação às necessidades emergentes da Geração Z no contexto do setor retalho
de moda. Generation Z, characterized by unique contexts and beliefs, was analyzed to understand their needs and expectations. The objective of this study is centered on the effective integration of Generation Z into the fashion retail sector, where voluntary turnover is high. The research consisted of a comprehensive analysis, which involved assessing the existing onboarding process and surveying the needs and expectations of 510 Generation Z employees in a fashion retail company. Based on the findings, a new onboarding program specifically aimed at this generation was developed. This project led to the creation of a set of strategic interventions designed to align the onboarding process with contemporary sociocultural and technological trends. The study offers valuable insights for future initiatives and establishes a model for the ongoing adaptation to the emerging needs of Generation Z in the fashion retail context. |
Department: | Escola de Gestão |
Degree: | Mestrado em Gestão Aplicada |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Embargoed Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Master_rute_silva_miranda.pdf Restricted Access | 2,12 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.