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http://hdl.handle.net/10071/31246
Author(s): | He Qiao |
Advisor: | Silva, Rui Manuel Vinhas da |
Date: | 11-Oct-2023 |
Title: | Marketing plan for Huya live starfire program |
Reference: | He Qiao (2023). Marketing plan for Huya Live starfire program [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/31246 |
Keywords: | MCN Muti Channel Network Internet celebrity economy Live broadcasting industry Internet celebrity economia Indústria de radiodifusão em direto |
Abstract: | Huya Live, founded in 2014, is a Chinese game live broadcasting platform, with the
expansion of the company's live broadcasting business, entertainment live
broadcasting has become an important source of revenue for the company's business.
Huya live platform lacks a supportive marketing plan for new anchors,
supporting a new anchor various MCN organizations do not have experience and
subsidies, resulting in the introduction of fewer new anchors, which does not meet the
company's needs for expanding its business and meeting the market demand, in order
to improve this problem, the main goal is to develop a marketing plan to improve
Huya live platform to expand the market for new anchors
In order to achieve this goal, this thesis conducted a literature review on the
relevant aspects of the Internet celebrity economy and analyzed the internal and
external factors of Huya Live as well as the SWOT analysis of the Starfire project.
Through the analysis of the 4P theory of the Starfire project, it is possible to
understand the live broadcast market demand, formulate a new anchor market strategy,
improve the quality and sustainability of the product itself, improve the platform
services provided, and improve the brand effect of the product, so as to make Huya
live broadcasting more attractive, with a more three-dimensional brand image, and to
accurately seize the initiative of the market. Huya Live, fundada em 2014, é uma plataforma chinesa de transmissão ao vivo de jogos, com a expansão do negócio de transmissão ao vivo da empresa, a transmissão ao vivo de entretenimento tornou-se uma importante fonte de receita para os negócios da empresa. A plataforma ao vivo Huya carece de um plano de marketing de apoio para novas âncoras, apoiando uma nova âncora várias organizações MCN não têm experiência e subsídios, resultando na introdução de menos novas âncoras, o que não atende às necessidades da empresa para expandir seus negócios e atender à demanda do mercado, a fim de melhorar este problema, o principal objetivo é desenvolver um plano de marketing para melhorar a plataforma ao vivo Huya para expandir o mercado para novas âncoras Para atingir este objetivo, esta tese realizou uma revisão da literatura sobre os aspectos relevantes da economia da celebridade da Internet e analisou os factores internos e externos do Huya Live, bem como a análise SWOT do projeto Starfire. Através da análise da teoria 4P do projeto Starfire, é possível compreender a procura do mercado de transmissão em direto, formular uma nova estratégia de mercado de âncoras, melhorar a qualidade e a sustentabilidade do próprio produto, melhorar os serviços de plataforma prestados e melhorar o efeito de marca do produto, de modo a tornar a transmissão em direto da Huya mais atractiva, com uma imagem de marca mais tridimensional, e a aproveitar com precisão a iniciativa do mercado. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão Aplicada |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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