Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/31127
Author(s): Li Zhipeng
Advisor: António, Nelson
Xiao Wen
Date: 13-Oct-2023
Title: The impact of perceived service quality on student learning outcomes: A case study of a Chinese-foreign point educational program
Reference: Li Zhipeng (2023). The impact of perceived service quality on student learning outcomes: A case study of a Chinese-foreign point educational program [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/31127
ISBN: 978-989-781-953-7
Keywords: Perceived service quality
Student learning outcome
Chinese-foreign cooperation in running schools
Qualidade serviço percebida
Resultados de aprendizagem
Cooperação sino-estrangeira na administração de escolas
Abstract: As an important part of the internationalization of higher education, Chinese-foreign cooperation in running schools plays an increasingly important role. However, Chinese-foreign cooperation in running schools lacks a comprehensive or systematic evaluation of student services, and the relationship between service quality and learning outcomes is still unclear. Combining the current situation and the recommendations of expert inquiries, this thesis selects suitable service quality indicators and constructs a Chinese-foreign cooperation education service quality evaluation scale that includes 25 indicators in five dimensions: Tangibles, Reliability, Responsiveness, Assurance, and Empathy. According to the evaluation scale, questionnaires were distributed in Glasgow College of University of Electronic Science and Technology of China. Then SPSS software was used for statistical, reliability, validity and quality gap analyses of the data to get countermeasures and suggestions to narrow down the education service differences. In addition, empirical regression analysis was used to study the relationship and the influence mechanism between service quality and students' learning performance. The results show that: perceived service quality positively affects learning outcomes; student satisfaction plays a mediating role in perceived service quality and learning outcomes; and international interaction participation positively moderates the relationship between perceived service quality and learning satisfaction, that is, the higher the international interaction participation, the stronger the positive relationship between perceived service quality and learning satisfaction. Based on the results of the empirical study, it is of practical significance to offer suggestions for the future development of Chinese-foreign joint educational programs.
A cooperação sino-estrangeira na administração de escolas desempenha um papel cada vez mais importante na internacionalização na educação universitária. Contudo, a cooperação sinoestrangeira na administração de escolas necessita de uma avaliação sistemática e compreensiva dos serviços prestados aos estudantes e a relação entre a qualidade dos serviços e os resultados de aprendizagem não tem sido matéria de investigação. Combinando a situação atual com as recomendações de especialistas, esta tese selecionou um conjunto adequado de indicadores de qualidade e contruiu uma escala de avaliação da qualidade da educação sino- estrangeira que inclui 25 indicadores em cinco dimensões: Tangibilidade, Confiabilidade, Capacidade de Resposta, Garantia e Empatia. Os questionários foram distribuídos no Glasgow College of University of Electronic Science and Technology of China e o SPSS foi utilizado para analisar a fiabilidade, validade e os gaps de qualidade. Após a análise dos gaps de qualidade foram feitas sugestões no sentido de os estreitar. A análise de regressão foi utilizada para para estudar a relação e o mecanismo de influência entre a qualidade do serviço e o desempenho de aprendizagem dos estudantes. Os resultados mostram que: a qualidade de serviço percebida afeta positivamente os resultados de aprendizagem; a satisfação dos alunos desempenha um papel mediador entre a qualidade de serviço percebida e os resultados de aprendizagem; e a participação em interações internacionais modera a relação entre a qualidade de serviço percebida e a satisfação de aprendendizagem, isto é, quanto maior a participação em interações internacionais, maior é a relação positiva entre a qualidade de serviço percebida e a satisfação de aprendizagem. Tendo por base os resultados da investigação foram propostas algumas sugestões para a melhoria dos programas oferecidos pelo Glasgow College.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

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