Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/31099
Author(s): S. M. Carballo, Riyal Amirah
Advisor: Martins, Luis
Date: 29-Dec-2023
Title: Globecast Asia marketing plan
Reference: S. M. Carballo, R. A. (2023). Globecast Asia marketing plan [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/31099
Keywords: Transformation
Repositioning
Marketing mix
Transformação
Reposicionamento
Abstract: The media industry is undergoing a significant transformation wherein the traditional way of broadcasting is being disrupted by how content is created, distributed and consumed. In the past, content distribution followed a straightforward path providing a clear route for media players to follow. In the present day, that path no longer exists. The objective of this thesis is to develop a marketing plan to support a repositioning strategy for Globecast Asia as it navigates through the media industry while it is being disrupted primarily by technology. A marketing mix is formulated to support the strategy that is focused on minimizing threats that are directly impacting the business operations, while harnessing the company’s strengths to explore potential opportunities. The key factors that were directly impacting the environment where Globecast Asia operate were assessed through PESTEL, and Competitive analyses. The crucial variables derived from these analyses were made by analyzing industry reports and in-depth interviews with the key stakeholders and summarized in a SWOT analysis. The marketing mix is formulated to support the strategy focused on minimizing the threats that are directly affecting the company's business while simultaneously leveraging the company's strengths to exploit potential opportunities. The ultimate goal of this thesis is to provide meaningful and actionable insights for Globecast Asia to enable the company to foresee and take advantage of the potential opportunities amidst the disrupted industry.
A indústria dos meios de comunicação social está a passar por uma transformação significativa, em que a forma tradicional de radiodifusão está a ser impactada pela forma como os conteúdos são criados, distribuídos e consumidos. No passado, a distribuição de conteúdo seguia um caminho simples, fornecendo uma rota clara para os players de media seguirem. Nos dias atuais, esse caminho não existe mais. O objetivo desta tese é desenvolver um plano de marketing para apoiar uma estratégia de reposicionamento para a Globecast Asia. É feita uma análise da indústria de media e do impacto da tecnologia neste setor. Os principais fatores que impactam diretamente o ambiente onde a Globecast Asia opera foram avaliados por meio de análises PESTEL e Competitiva. As variáveis cruciais derivadas destas análises foram escrutinadas através de relatórios da indústria e entrevistas em profundidade com os principais stakeholders da empresa e sumarizadas através da análise SWOT. O marketing mix é formulado para apoiar a estratégia focada em minimizar as ameaças que estão a afetar diretamente o negócio da empresa e, simultaneamente, aproveitar os pontos fortes da empresa para explorar oportunidades potenciais. O objetivo final desta tese é fornecer insights significativos e acionáveis para a Globecast Asia para permitir que a empresa preveja e aproveite as oportunidades potenciais em meio à indústria interrompida.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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