Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/30677
Author(s): Gateau, Laurijn Rita
Advisor: Pereira, Renato Telo de Freitas Barbosa
Date: 8-Nov-2023
Title: Opening of an e-commerce platform in the Filipino handicraft industry
Reference: Gateau, L. R. (2023). Opening of an e-commerce platform in the Filipino handicraft industry [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/30677
Keywords: Comércio eletrónico -- E-commerce
Handicraft
Philippines
Store
Ética -- Ethics
Sustentabilidade -- Sustainability
Artesanato -- Craft
Filipinas
Loja
Abstract: In this paper, I will discuss my plan to establish an e-commerce platform and a physical store in Makati. As someone with dual nationality, it is important for me to promote the skills of Filipino indigenous people and improve their livelihoods. My goal is to create ethical and sustainable products that will benefit these communities and sell them in Europe and the United States, while simultaneously addressing the issue of poverty in the Philippines. The research revealed gaps in logistics regarding the environment and a lack of customer knowledge about the Philippines and its treasures. To answer the question “What business venture could link the environmental impact to the wellness of the Philippines’ inhabitants?”, a qualitative method was made to understand the point of view of the potential customers and how are they sensitive to ethical and sustainable products. Filipino handicraft is a way of life, which enables them to create specific and unique products to sell all around the world.
Neste trabalho, desenvolvo o meu plano para estabelecer uma plataforma de comércio eletrónico e uma loja física em Makati, nas Filipinas. Para alguém com dupla nacionalidade como eu, é importante promover as competências dos povos indígenas filipinos e melhorar os seus meios de subsistência. O meu objetivo é criar produtos éticos e sustentáveis que beneficiem estas comunidades através da venda dos mesmos na Europa e nos Estados Unidos, ao mesmo tempo que abordo a questão da pobreza nas Filipinas. A investigação revelou lacunas na logística relativamente ao meio ambiente e uma falta de conhecimento dos clientes sobre as Filipinas e os seus tesouros. Para responder à pergunta “Que empreendimento comercial poderia vincular o impacto ambiental ao bem-estar dos habitantes das Filipinas?”, foi utilizada uma metodologia qualitativa para compreender o ponto de vista dos potenciais clientes e compreender a sua recetividade a produtos éticos e sustentáveis. O artesanato filipino é um modo de vida que permite criar produtos específicos e únicos para vender em todo o mundo.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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