Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/30323
Author(s): | Santos, António Maria Pinto Carvalho Fonseca dos |
Advisor: | Pereira, Renato Teles de Freitas Barbosa |
Date: | 13-Dec-2023 |
Title: | Business plan agrotourism with self check-in: Clotilde by the vineyards |
Reference: | Santos, A. M. P. C. F. dos. (2023). Business plan agrotourism with self check-in: Clotilde by the vineyards [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/30323 |
Keywords: | Plano de negócio -- Business plan Turismo rural -- Rural tourism Self-check-in Productive innovation Inovação produtiva |
Abstract: | This master's project presents a comprehensive business plan for a rural tourism project located in
Freixo de Espada à Cinta. The aim of the study is to understand the economic and financial viability
of the project, to know the profile of the target tourist and to assess the importance of implementing
self-check-in and check-out technology. The project consists of nine units, each equipped with the
essentials, including bathroom, bedroom, terrace, and kitchenette. The project's funding will be
obtained through the SI Inovação Produtiva incentive program, which contributes 30% of the total
investment in a non-refundable way. Regarding the KPI's, the NPV had a value of 240.873,47 euros
and the IRR of 14%. The analysis of the business plan indicates that the break-even point should
be reached within six and a half years. The conclusions and recommendations of this project
contribute to the knowledge base of entrepreneurs and stakeholders in the rural tourism industry,
enabling informed decision making and successful project implementation. Este projeto de mestrado apresenta um plano de negócios abrangente para um projeto de turismo rural localizado em Freixo de Espada à Cinta. O objetivo do estudo é compreender a viabilidade económica e financeira do projeto, conhecer o perfil do público-alvo e avaliar a importância da implementação da tecnologia self-check-in e check-out. O projeto é composto por nove unidades, cada uma equipada com o essencial, incluindo casa de banho, quarto, terraço e kitchenette. O financiamento do projeto será obtido através do programa de incentivos SI Inovação Produtiva, que comparticipa em 30% do investimento total a fundo perdido. Relativamente aos KPI's, o VAL apresentou um valor de 240.873,47 euros e a TIR de 14%. A análise do plano de negócios indica que o ponto de equilíbrio deverá ser atingido num prazo de seis anos e meio. As conclusões e recomendações deste projeto contribuem para a base de conhecimento dos empresários e dos intervenientes na indústria do turismo rural, permitindo uma tomada de decisão informada e uma implementação bem sucedida do projeto. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão de Hotelaria e Turismo |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_antonio_fonseca_santos.pdf | 8,15 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.