Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/30038
Author(s): Reis, Eliana
Advisor: Carvalho, Clara
Date: 30-Nov-2023
Title: The impact of foreign-led aid in the education system of Guinea-Bissau
Reference: Reis, E. (2023). The impact of foreign-led aid in the education system of Guinea-Bissau [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/30038
Keywords: International financial aid
Educação -- Education
Guinea-Bissau
Development
Dependência -- Dependency
Ajuda financeira Internacional
Guiné-Bissau
Desenvolvimento
Abstract: Guinea-Bissau is a country that has been having difficulties in its various governmental sectors of which some international actors have directed its financial Aid. This external support has stimulated an increasing access to primary Education, improving the quality of Education, and combating the high school dropout rate. The impact of foreign Aid on Education in Guinea-Bissau is a subject of much debate among scholars and policymakers. This work studies the impact of these supports on the educational system of Guinea-Bissau over the years. It started from research of the following topics: the concept of financial Aid and how it evolved; the main challenges and obstacles to be faced about the educational system of Guinea-Bissau; the financial support that has been allocated to it. And finally, the consequent affects on support, more specifically in Education. Given the specificities and spatiotemporal factors, this work elaborated following the qualitative method. As this research seeks to analyse the complexities and nuances of foreign Aid, exploring its potential benefits, challenges and unintended consequences. By conducting an in-depth analysis of the literature, case studies, and empirical evidence, this dissertation aims to comprehensively understand the multifaceted nature of foreign Aid in the Education system of Guinea-Bissau.
A Guiné-Bissau é um país que tem vindo a ter dificuldades nos seus vários sectores governamentais dos quais alguns atores internacionais têm dirigido a sua ajuda financeira, nomeadamente o país tem uma taxa de matrícula relativamente baixa no ensino primário e uma taxa alta de abandono escolar. O sistema educativo recebeu assistência financeira de várias organizações internacionais e países doadores. Com ênfase no aumento do acesso ao ensino primário, melhor a qualidade da educação, e combater a elevada taxa de abandono escolar. O impacto da ajuda externa na educação na Guiné-Bissau é um tema de muito debate entre estudiosos e formuladores de políticas. Este trabalho partiu de uma pesquisa dos seguintes temas; em geral, a ajuda financeira e como evoluiu ao longo do tempo; os principais desafios e obstáculos a serem enfrentados no que diz respeito ao sistema educacional da Guiné-Bissau; o apoio financeiro que lhe foi atribuído; e, finalmente, os efeitos consequentes sobre o apoio especificamente na educação. Dadas as especificidades e os fatores espácio-temporais, este estudo foi elaborado seguindo o método qualitativo. A fim de examinar criticamente o papel e o impacto da ajuda externa nos países beneficiários. Analisa as complexidades e nuances da ajuda externa, explorando seus potenciais benefícios, desafios e consequências não intencionais. Ao realizar uma análise aprofundada da literatura, estudos de caso e evidências empíricas, esta dissertação visa fornecer uma compreensão abrangente da natureza multifacetada da ajuda externa.
Department: Departamento de História
Degree: Mestrado em Estudos Internacionais
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_eliana_seiers_reis.pdf
  Restricted Access
1,29 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.