Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/29629
Author(s): Cheng Xu
Advisor: Falcão, Pedro Fontes
Date: 12-Oct-2023
Title: Marketing plan of T building materials equipment company
Reference: Xu, C. (2023). Marketing plan of T building materials equipment company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/29629
Keywords: CRM Customer Relationship Management --
Chinese market
Building materials
Marketing environment
Marketing theory
Mercado chinês
Materiais de construção
Ambiente de marketing
Teoria de marketing
Abstract: China's building materials and equipment industry is growing rapidly, facing fierce market competition, overcapacity and homogenization. Traditional 4P and 4C marketing is no longer sufficient to meet these challenges. New marketing solutions need to be sought to enhance competitiveness and realize win-win situation. This thesis explains the basic principles of 4P, 4C and 4R, as well as the superiority of the 4R theory through the analysis of Company T. The external environment and industry level factors of the company were analyzed using PEST and Five Forces analysis model. Through research methods such as literature review, case study and in-depth interviews, the problems and causes of marketing planning were identified in relation to the market situation of T Building Material Company, especially the problems of communication and contact with customers, which led to the reduction of customers' purchases and the frequency of purchases. The main objective of this thesis is to formulate a plan to improve the management of customer relationship of Company T. In order to achieve this objective, this thesis proposes the image revamping, affiliation Program, Relationship Marketing and Reward Programs as improvement programs. This thesis helps Company T to improve its marketing program, as well as its goals and tasks.
A indústria de materiais e equipamentos de construção da China está a crescer rapidamente, enfrentando uma concorrência feroz no mercado, excesso de capacidade e homogeneização. O marketing tradicional 4P e 4C já não é suficiente para enfrentar estes desafios. É necessário procurar novas soluções de marketing para aumentar a competitividade e criar uma situação vantajosa para todos. Esta tese explica os princípios básicos do 4P, 4C e 4R, bem como a superioridade da teoria 4R através da análise da Empresa T. O ambiente externo e os factores ao nível da indústria da empresa foram analisados utilizando o modelo de análise PEST e as Cinco Forças. Através de métodos de investigação como a revisão da literatura, o estudo de caso e entrevistas aprofundadas, foram identificados os problemas e as causas do planeamento de marketing em relação à situação de mercado da empresa T Building Material, especialmente os problemas de comunicação e contacto com os clientes, que levaram à redução das compras dos clientes e da frequência das compras. O principal objetivo desta tese é formular um plano para melhorar a gestão da relação com os clientes da empresa T. Para atingir este objetivo, esta tese propõe como programas de melhoria a renovação da imagem, o programa de afiliação, o marketing de relacionamento e os programas de recompensa. Esta tese ajuda a Empresa T a melhorar o seu programa de marketing, bem como os seus objectivos e tarefas.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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