Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/29615
Author(s): Li Chen
Advisor: Martins, Luís
Date: 12-Oct-2023
Title: Sales plan of the Drama Digital technology company
Reference: Li Chen (2023). Sales plan of the Drama Digital technology company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/29615
Keywords: Computer graphics
Downturn
Sales plan
Computação gráfica -- CG
Vendas
Causas do problema
Plano de vendas
Abstract: The purpose of this Master project is to developing the sales plan for the downturn of Drama Digital Technical Company (DD Company), a CG company located in Shanghai, China. DD has experienced a huge decline in its operation in the past three years. This thesis will comprehensively analyze the internal and external factors of DD to find out the cause of such obvious business problems in DD's good economic environment in China. We use the operation data to analyze the company’s internal problems, to locate which problems of the existing sales strategy. And we using the AARRR framework to analysis the clients life cycle problem, thought this framework we find out there are two core client life cycles problems in the company’s operation, they are the customers acquisition and clients retention. So we have developed a series of marketing plans, including how to increase the acquisition customers thought the online and offline channel. How to keep the customers retention through the original content release consistently.
O objetivo deste projeto mestre é desenvolver o plano de vendas para a recessão da Drama Digital Technical Company (DD Company), uma empresa de CG localizada em Xangai, China. A DD experimentou um enorme declínio em sua operação nos últimos três anos. Esta tese analisará de forma abrangente os fatores internos e externos do DD para descobrir a causa de problemas comerciais tão óbvios no bom ambiente econômico do DD na China. Usamos os dados de operação para analisar os problemas internos da empresa, para localizar quais problemas da estratégia de vendas existente. E nós usamos a estrutura AARR para analisar o problema do ciclo de vida dos clientes, pensamos nessa estrutura, descobrimos que existem dois problemas principais de ciclo de vida do cliente na operação da empresa, eles são a aquisição de clientes e a retenção de clientes. Por isso, desenvolvemos uma série de planos de marketing, incluindo como aumentar a aquisição que os clientes pensavam no canal on-line e off-line. Como manter a retenção dos clientes através do lançamento do conteúdo original de forma consistente.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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