Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/29611
Author(s): Yizhong Xiao
Advisor: Portela, Sofia Lopes
Date: 10-Oct-2023
Title: Marketing plan of Company C for 2024
Reference: Xiao, Y. (2023). Marketing plan of Company C for 2024 [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/29611
Keywords: Company C
Marketing
Wealth management
HINWI
CRM Customer Relationship Management --
Empresa C
Gestão do património
Indivíduos com elevado património líquido
Abstract: Company C is an independent third-party wealth management company in China that provides comprehensive financial planning services to high-net-worth individuals with investment needs. The company has a number of long-term old clients, which are the main source of the company's performance. Moreover, it has gained a number of new clients through various client activities and referrals from old clients, which has also improved the company's performance. However, with the fierce competition in the market, the old customers have been gradually lost, and it is difficult to obtain new customers, and the company's performance is gradually reduced. company C needs to develop an effective marketing plan to improve customer relationships, retain old customers, increase new customers, increase revenue and other objectives. In order to achieve the objectives, after analysis the external situation, internal situation and SWOT, a marketing plan was developed for 2024. By analysis the internal data of the company, the customers were stratified. Company C conducted a survey from 26th June to 28th June to collect the information related to customers' satisfaction with the products, promotions, prices, channels and customer relationships.
A empresa C é uma empresa independente de gestão de património de terceiros na China, que presta serviços completos de planeamento financeiro a pessoas com elevado património líquido e necessidades de investimento. A empresa tem um conjunto de clientes de longa data, que são a principal fonte de receita da empresa. Além disso, conquistou um certo número de novos clientes através de várias actividades e de referências de clientes antigos, o que também melhorou o desempenho da empresa. No entanto, com a concorrência feroz no mercado, os clientes antigos têm vindo a perde-se gradualmente e é difícil obter novos clientes e o desempenho da empresa diminui gradualmente. A empresa C precisa de desenvolver um plano de marketing eficaz para melhorar as relações com os clientes, reter os clientes antigos, aumentar o número de novos clientes, aumentar as receitas e outros objectivos. Para atingir os objectivos, depois de analisar a situação externa, a situação interna e a análise SWOT, foi desenvolvido um plano de marketing para 2024 para a empresa. A empresa C realizou um inquérito entre 26 a 28 de junho para recolher informações sobre a satisfação dos clientes com os produtos, as promoções, os preços, os canais de distribuição e a relação com os clientes.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_yizhong_xiao.pdf
  Restricted Access
765,25 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.