Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/29582
Author(s): | Pinto, Luana Sofia Ferreira |
Advisor: | Costa, Renato Lopes da Correia, Ricardo |
Date: | 12-Oct-2023 |
Title: | Innovative project business plan in the e-learning area: Deepin |
Reference: | Pinto, L. S. F. (2023). Innovative project business plan in the e-learning area: Deepin [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/29582 |
Keywords: | Plano de negócio -- Business plan E-learning Strategy Estratégias |
Abstract: | This Innovative Project Business Plan is part of the Master's program in Business Management with the objective to articulate the vision of an e-learning company and to document a plan to solve key challenges to pitch to potential investors.
The purpose of this plan is to demonstrate the problem this company intends to solve, the need and demand for such among consumers, and to analyze the market in which the company intends to operate in order to develop implementation strategies that maximize the chances of success. To achieve this goal, I reviewed the relevant literature, carried out a market analysis focused on the specific conditions in mainland Portugal and carried out a forecast of the company's internal analysis. Due to the digital nature of the product, a user research approach was utilized to gather the field study data as it pertains to the potential consumer. In addition, I carried out a competitive analysis of the market, gathered qualitative insights from industry specialists, and addressed the characteristics of the sector, as well as the Marketing Mix components.
Based on thorough analyses of the aforementioned items, the company, Deepin, and its e-learning platform, has the business potential to attract investors for its launch in mainland Portugal and to be both scalable and sustain profitability. Este Plano de Negócios de Projeto Inovador faz parte do programa de Mestrado em Gestão de Empresas, e tem como objetivo articular a visão de uma empresa de e-learning e documentar um plano para resolver os principais desafios para, posteriormente, apresentar a potenciais investidores. O objetivo deste plano é demonstrar o problema que esta empresa pretende resolver, a necessidade e a procura dos consumidores e analisar o mercado em que a empresa pretende operar para desenvolver estratégias de implementação que maximizem as hipóteses de sucesso. Para atingir este objetivo, fiz uma revisão da literatura relevante, uma análise de mercado centrada nas condições específicas de Portugal Continental e uma previsão da análise interna da empresa. Devido à natureza digital do produto, foi utilizada uma abordagem de pesquisa do utilizador para recolher os dados do estudo de campo no que diz respeito ao potencial consumidor. Além disso, efetuei uma análise competitiva do mercado, reuni informações qualitativas de especialistas da indústria e abordei as características do sector, bem como os componentes do Marketing Mix. Com base na análise aprofundada dos itens acima mencionados, a empresa Deepin e a sua plataforma de e-learning têm potencial de negócio para atrair investidores para o seu lançamento em Portugal Continental e para serem escaláveis e sustentarem a sua rentabilidade. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_luana_ferreira_pinto.pdf | 1,8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.