Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/29567
Author(s): Ferreira, Ricardo Filipe Carvalhais
Advisor: Costa, Renato Lopes da
Geraldes, João Manuel Afonso
Date: 13-Oct-2023
Title: Business plan for the development of a padel club in a private Lisbon resort
Reference: Ferreira, R. F. C. (2023). Business plan for the development of a padel club in a private Lisbon resort [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/29567
Keywords: Desporto -- Sport
Padel
Empreendedorismo -- Entrepreneurship
Vantagem competitiva -- Competitive advantage
Análise financeira -- Financial analysis
Abstract: This master thesis comprehends a strategic business plan for the development of a padel club in a private Lisbon resort. Padel is a growing racquet sport that has gained immense popularity in recent years due to some of its characteristics like fast learning progression and social engagement. This business plan will comprehend an external market analysis, an internal analysis of the company, its competitive positioning, adopted marketing strategies and its financial projections. Throughout the business plan, various strategies will be outlined and presented, enabling the padel club to gain a competitive advantage over its competitors through the analysis of its strengths and weaknesses. These strategies and their impact will be accounted for in the company's financial statements, aiming to estimate its revenues, expenses, and necessary financing in order to calculate the feasibility and sustainability of the project in a medium-long term. By combining these strategic components, this business plan offers a roadmap for potential investors and stakeholders seeking to venture into the padel industry. It emphasizes the significance of strategic planning and sustainable practices in achieving competitive advantage and long-term feasibility in the dynamic padel market.
Esta tese de mestrado compreende um plano de negócios estratégico para o desenvolvimento de um clube de padel num resort privado em Lisboa. O padel é um desporto em crescimento e tem ganho imensa popularidade nos últimos anos devido a algumas das suas características, como a sua rápida curva de aprendizagem e envolvimento social. Este plano de negócios será baseado numa análise externa do mercado, numa análise interna da empresa, no seu posicionamento competitivo, nas estratégias de marketing adotadas e nas suas projeções financeiras. Ao longo do plano de negócios, várias estratégias serão delineadas e apresentadas, permitindo que o clube de padel adquira uma vantagem competitiva sobre os seus concorrentes através da análise das suas forças e fraquezas. Estas estratégias e o seu impacto serão registados nas demonstrações financeiras da empresa, permitindo estimar as receitas, despesas e financiamentos necessários para o cálculo da viabilidade e sustentabilidade do projeto a médio e longo prazo. Ao combinar as componentes estratégicas, este plano de negócios oferece um suporte a potenciais investidores e partes interessadas que desejem ingressar na indústria do padel. Este plano enfatiza a importância do planeamento estratégico e das práticas sustentáveis na obtenção de vantagem competitiva e viabilidade a longo prazo no mercado de padel.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_ricardo_carvalhais_ferreira.pdf1,29 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.