Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/28562
Author(s): Pan Haishan
Advisor: Esperança, José Paulo
Date: 21-Oct-2022
Title: The impact of performance based compensation in Chinese public hospitals: A case of LL Hospital
Reference: Pan Haishan (2022). The impact of performance based compensation in Chinese public hospitals: A case of LL Hospital [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28562
Keywords: Public hospital salary payment
Normative control model
Effective service patient times
Remuneração nos hospitais públicos
Modelo normativo de controlo
Número de serviços efetivos aos pacientes
Abstract: This thesis addresses the compensation method in public hospitals. The design of incentives for medical services is a challenge faced in most countries Chinese public hospitals have experienced a series of changes and experiments . Public hospitals have been excessively profit seeking with insufficient not for profit nature, and access to medical care is difficult and medical bills are expensive, which has been criticized by the public. The method of calculating rewards and incentives based on income minus expenditure has been regarded as one of the main motives for "induced demands". On the one hand, patients ’ well being should be the core objective, so medical services require dedication. On the other hand, economic incentives have made hospitals and doctors stuck in the income generation incentive model. In addition, the advancement of the medical insurance payment system based on the quality of the medical record front sheet led to a decline of the quality of the income generation hospitals. Based on this dilemma, we propose and discuss the "Public Hospital Innovative Performance Based Compensation Normative Control Model". We explore the integration of the normative control model and Donabedian's structure process outcome theory. Guided by normative control input and based on the organizational resource measurement goals, we use the method of incorporating the medical record front sheet into the performance accounting to construct a doctor s performance accounting model of 1 + disease weight + medical record factor = effective service patient times to construct the doctor s performance accounting payment method. Operating data and a questionnaire were used to observe and monitor the effectiveness of the method. We found through research that incorporating the medical record front sheet into the design of performance accounting elements improved the quality of medical records in public hospitals, and the normative control model effectively prevented the deformation of medical behaviors caused by incentives.
Este estudo analisa o modelo de remuneração nos hospitais públicos. O desenho dos incentivos para os serviços médicos é um desafio enfrentado em muitos países. Os hospitais públicos chineses foram submetidos a numerosas mudanças e experiências tornando-se demasiado focados na obtenção de lucros, em prejuízo da prestação geral de serviços. O acesso aos serviços médicos é difícil e os preços são elevados, o que é criticado pelo público. O método de cálculo dos prémios e incentivos baseado na faturação menos despesa é visto como um dos principais motivos da “procura induzida”. Por um lado, o bem-estar dos pacientes devia ser o objetivo principal, pelo que os serviços médicos requerem dedicação. Por outro lado, os incentivos económicos tornaram hospitais e médicos reféns do modelo de incentivos baseados na geração de rendimentos. Acresce que a introdução do sistema de pagamentos baseado em seguros de saúde resultante do impresso que regista a qualidade dos serviços médicos levou a uma redução da qualidade dos hospitais geradores de rendimentos. Com base neste dilema, analisamos o “Modelo Normativo de Controlo da Remuneração Baseada no Desempenho dos Hospitais Públicos”. Exploramos a integração do “modelo normativo de controlo” a teoria de Donabedianda “estrutura-processo-resultado”.Com base no controlo normativo dos inputs e nos objetivos de medida dos recursos organizacionais, usamos o método da incorporação do impresso médicos para construir o modelo de desempenho contabilístico do médico: “1 + peso da doença + fator do registo médico = número de serviços efetivos aos pacientes” para construir o modelo de pagamento com base no desempenho contabilístico do médico. Para controlar a eficácia deste método usamos dados operacionais e um questionário. Verificamos que a incorporação do impresso que regista a qualidade dos serviços médicos para construir o modelo de desempenho contabilístico melhorava a qualidade dos serviços médicos nos hospitais públicos e o modelo de controlo normativo prevenia efetivamente a deformação do comportamento médico provocada pelos incentivos.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

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