Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/28371
Author(s): | Pires, Maria Carlota Soares de Matos dos Santos |
Advisor: | Pereira, Leandro Ferreira |
Date: | 27-Feb-2023 |
Title: | Adoption of the “sustainability” as a part of business strategy |
Reference: | Pires, M. C. S. de M. dos S. (2022). Adoption of the “sustainability” as a part of business strategy [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28371 |
Keywords: | Sustentabilidade -- Sustainability Responsabilidade social das empresas -- Corporate social responsibility Desenvolvimento sustentável -- Sustainable development Megatrends Sustainable strategy Estratégia sustentável |
Abstract: | Corporates started to have more concerns about sustainability what is affecting the business
world as well as our society. Sustainability is now seen as a key drive to future development
and innovation but for those companies who implement it in their business strategy. With these
concerns the problem statement looked to answer with this thesis is “How to implement
sustainability in business strategy. The research objectives are identify the main topics related
to business sustainability, how is sustainability changing the business world, how can
companies implement sustainability in their business strategy, and correlate the empirical
evidence with the interviews. To achieve these objectives data was collected through 101
interviews from the book “101 Vozes pela Sustentabilidade, Por um desenvolvimento
responsável”. The key findings conclude were that Portugal and worldwide companies have a
huge concern regarding sustainability and megatrends, and Portuguese companies have
megatrends’ opportunities that can be addressed. As empresas começaram a ter mais preocupações com a sustentabilidade, o que está a afetar o mundo dos negócios e a nossa sociedade. A sustentabilidade é agora vista como um fator chave para o futuro desenvolvimento e inovação, para aquelas empresas que implementam a sustentabilidade na sua estratégia. Tendo em conta estas preocupações o problema que procuro responder com esta tese é “Como implementar a sustentabilidade na sua estratégia?” Os objetivos da pesquisa são: identificar os principais tópicos relacionados com a sustentabilidade empresarial, identificar como é que a sustentabilidade está a mudar o mundo dos negócios, como é que as empresas podem implementar sustentabilidade na sua estratégia, e correlacionar as evidências empíricas com as entrevistas. Para atingir estes objetivos, os dados foram recolhidos através de 101 entrevistas do livro “101 Vozes pela Sustentabilidade, Por um desenvolvimento responsável”. As principais conclusões recolhidas foram que Portugal e as empresas mundiais têm uma enorme preocupação com a sustentabilidade e com as megatrends, além disso, as empresas portuguesas podem abordar algumas megatrends como oportunidades. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Master_maria_santos_pires.pdf | 1,12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.