Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/28371
Author(s): Pires, Maria Carlota Soares de Matos dos Santos
Advisor: Pereira, Leandro Ferreira
Date: 27-Feb-2023
Title: Adoption of the “sustainability” as a part of business strategy
Reference: Pires, M. C. S. de M. dos S. (2022). Adoption of the “sustainability” as a part of business strategy [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28371
Keywords: Sustentabilidade -- Sustainability
Responsabilidade social das empresas -- Corporate social responsibility
Desenvolvimento sustentável -- Sustainable development
Megatrends
Sustainable strategy
Estratégia sustentável
Abstract: Corporates started to have more concerns about sustainability what is affecting the business world as well as our society. Sustainability is now seen as a key drive to future development and innovation but for those companies who implement it in their business strategy. With these concerns the problem statement looked to answer with this thesis is “How to implement sustainability in business strategy. The research objectives are identify the main topics related to business sustainability, how is sustainability changing the business world, how can companies implement sustainability in their business strategy, and correlate the empirical evidence with the interviews. To achieve these objectives data was collected through 101 interviews from the book “101 Vozes pela Sustentabilidade, Por um desenvolvimento responsável”. The key findings conclude were that Portugal and worldwide companies have a huge concern regarding sustainability and megatrends, and Portuguese companies have megatrends’ opportunities that can be addressed.
As empresas começaram a ter mais preocupações com a sustentabilidade, o que está a afetar o mundo dos negócios e a nossa sociedade. A sustentabilidade é agora vista como um fator chave para o futuro desenvolvimento e inovação, para aquelas empresas que implementam a sustentabilidade na sua estratégia. Tendo em conta estas preocupações o problema que procuro responder com esta tese é “Como implementar a sustentabilidade na sua estratégia?” Os objetivos da pesquisa são: identificar os principais tópicos relacionados com a sustentabilidade empresarial, identificar como é que a sustentabilidade está a mudar o mundo dos negócios, como é que as empresas podem implementar sustentabilidade na sua estratégia, e correlacionar as evidências empíricas com as entrevistas. Para atingir estes objetivos, os dados foram recolhidos através de 101 entrevistas do livro “101 Vozes pela Sustentabilidade, Por um desenvolvimento responsável”. As principais conclusões recolhidas foram que Portugal e as empresas mundiais têm uma enorme preocupação com a sustentabilidade e com as megatrends, além disso, as empresas portuguesas podem abordar algumas megatrends como oportunidades.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Master_maria_santos_pires.pdf1,12 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.