Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/2810
Author(s): Martins, Luis Carlos da Silva
Advisor: Santos, Vítor
Date: 29-Jul-2011
Title: Olá marketing plan: the launching of an ice cream for the senior market
Reference: MARTINS, Luis Carlos da Silva - Olá marketing plan: the launching of an ice cream for the senior market [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2010. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/2810>.
Keywords: Marketing Plan
Ice cream
Product Launching
Senior consumer
Abstract: This master project has the objective to develop a marketing strategic and operational plan to support the launching of a range of ice cream products specifically designed to target to the senior consumer. This range of products will be launched in the Portuguese market by Olá during the summer of 2012. In this project we have identified the potential market and verified the value of the new product for Olá. To achieve this we made a strategic and operational study that will allow to evaluate the impact the new product will have for the brand and what will be the need of resources to implement the project. A marketing strategy was defined and marketing-mix components were designed to create an ice cream that will respond effectively to the senior needs. Finally, we provided several insights about senior consumer and his needs. We adapted this new range of products to what we find as the expectations of senior people about the ice cream category and Olá.
Este projecto de mestrado tem como objectivo o desenvolvimento de um Plano de Marketing ao nível estratégico e operacional de forma a suportar o lançamento de uma gama de gelados especificamente direccionada para o público sénior. Esta gama de produtos será lançada no mercado português no Verão de 2012. Neste projecto identificámos o Mercado potencial e verificamos o valor do novo produto para a Olá. Neste sentido foi elaborado um estudo estratégico e operacional que permitirá avaliar o impacto do novo produto para a marca e quais serão os recursos necessários para implementar o projecto. Foi definida uma estratégia de marketing e construído um marketing-mix que permitirá a criação de um gelado que responde efectivamente às necessidades do mercado sénior. Finalmente, providenciamos também um conjunto de informações importantes sobre o consumidor sénior e as suas necessidades. Adaptámos a nova gama de produtos ao que consideramos serem as expectativas do mercado sénior sobre a categoria de gelados e sobre a Olá.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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