Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/28022
Author(s): Gonçalves, Alexandre Miguel de Sousa
Advisor: Pereira, Renato Telo de Freitas Barbosa
Date: 14-Dec-2022
Title: Development of an application that relates fashion stores and fast delivering: Delooks
Reference: Gonçalves, A. M. de S. (2022). Development of an application that relates fashion stores and fast delivering: Delooks [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28022
Keywords: Plano de negócio -- Business plan
Fashion
Delivery
Online shopping
Applications
Moda
Entrega
Compras online
Abstract: Living in 2022 is living in a society that fully relies on their cellphones. Whether is to go through social media or keep up with the daily news, cellphones have become a part of the “things I can’t forget when I leave home” such as house keys and wallet. With this evolution of depending on our mobiles most businesses had to keep up with digitalization process and one of them was the fashion industry. One company that was part of the inspiration of this project was Uber Eats. This company presents a transportation service of food from restaurants to consumer’s home. This service is made using an application in which the person selects the restaurant and consequently the exact food that the consumer wants from that restaurant and after the request is completed, it is given an estimated time of delivery. With this thesis our aim is to implement the same model that uber eats uses, but on fashion stores. We aim to discover the prices for transportation and what percentage should be applied on each piece of clothing. After we come to this conclusion, we are going to build our company using accountability tools and discover if the idea is a profitable one.
Viver em 2022 é viver numa sociedade que depende totalmente dos seus telemóveis. Seja para navegar pelas redes sociais ou acompanhar as notícias do dia a dia, o telemóvel passou a fazer parte das “coisas que não posso esquecer quando saio de casa”, como chaves de casa e a carteira. Com essa evolução da dependência dos nossos telemóveis, a maioria das indústrias teve que acompanhar o processo de digitalização e uma delas foi a indústria da moda. Uma empresa que fez parte da inspiração deste projeto foi a Uber Eats. Esta empresa apresenta um serviço de transporte de alimentos desde os restaurantes até ao domicílio do consumidor. Este serviço é feito por meio de uma aplicação no qual a pessoa seleciona o restaurante e consequentemente a comida que o consumidor deseja daquele restaurante e após a finalização do pedido é informado um horário com estimativa de entrega. Com esta tese pretendemos implementar o mesmo modelo que a Uber Eats utiliza, mas em lojas de moda. Pretendemos saber os preços de transporte e qual a percentagem que se deve aplicar em cada peça de roupa. Depois de chegarmos a essa conclusão, vamos construir a nossa empresa usando ferramentas de contabilidade e descobrir se a ideia é lucrativa.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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