Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/27907
Author(s): | Xi Zhao |
Advisor: | Sá, Ana Lúcia |
Date: | 26-Jan-2023 |
Title: | Inclusivity and bias in the teaching of international relations |
Reference: | Xi, Z. (2022). Inclusivity and bias in the teaching of international relations [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/27907 |
Keywords: | Bias Undergraduate teaching Syllabi Relações internacionais -- International relations Viés Ensino de pré-graduação Currículo -- Curriculum |
Abstract: | This study focuses on a region beyond the West to add more information to this discourse of
diversity and inclusion in the teaching of International Relations. More specifically, it focuses on
China’s universities that are not special administrative regions of China (not Hong Kong or
Macau). My study assessed the geographic and gender bias using the reading lists (or syllabi)
for analysis, expanding previous existent studies of the teaching of IR to more countries outside
of the West, to see whether geographic and gender bias and special focus on the US also
exists. The results show that clear gender bias exists when it comes to the authorship of
assigned readings. The vast majority (96%) of all assigned readings on the syllabi are authored
by men. The USA is the country in which most of the authors of the assigned readings were
trained and a resident of. This supports the studies that show that US-trained, US-resident,
male scholars dominate the field of International Relations and reading lists in undergraduate
courses. However, on the three syllabi we can also see that a substantial number of assigned
readings are authored by scholars that are Chinese residents and that were trained in China.
The results show that while US-resident and US-trained scholars are the most represented on
the syllabi, the majority of the authors are non-US-resident and not US-trained. Este estudo concentra-se numa região além do Ocidente para adicionar mais informação a este discurso de diversidade e inclusão no ensino de Relações Internacionais. Mais especificamente, concentra-se em universidades chinesas fora das regiões administrativas especiais da China (Hong Kong ou Macau). Este estudo avaliou o viés geográfico e de género utilizando as listas de leitura (ou syllabi) para análise, expandindo estudos prévios existentes sobre o ensino de RI para mais países fora do Ocidente, para verificar se o viés geográfico e de gênero e foco especial nos EUA também existe. Os resultados mostram que existe um claro viés de gênero quando se trata da autoria das leituras atribuídas. A grande maioria (96%) de todas as leituras atribuídas nos programas são de autoria de homens. Os EUA são o país onde a maioria dos autores das leituras atribuídas foram treinados e residentes. Isto está de acordo com os estudos que mostram que académicos do sexo masculino residentes e treinados nos EUA dominam o campo de Relações Internacionais e listas de leitura em cursos de pré-graduação. No entanto, nos três programas, também podemos ver que um número substancial de leituras atribuídas é de autoria de académicos residentes na China e que foram treinados na China. Os resultados mostram que, embora os académicos residentes e treinados nos EUA sejam os mais representados nos programas de estudos, a maioria dos autores não reside nos EUA e não recebeu treinamento nos EUA. |
Department: | Departamento de História |
Degree: | Mestrado em Estudos Internacionais |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_xi_zhao.pdf | 337,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.