Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/27326
Author(s): Timmer, Romy Alexandra
Advisor: Sequeira, Isabel Soromenho
Messias, Inês Teixeira de Sousa
Date: 29-Dec-2022
Title: Business plan for innovative project: Development of the roommates app ‘Hatch’
Reference: Timmer, R. A. (2022). Business plan for innovative project: Development of the roommates app ‘Hatch’ [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/27326
Keywords: Digitalization
Students in Lisbon
Working remotely
Roommates
Travel
Housing platform
Digitalização
Estudantes em Lisboa
Trabalho remoto
Colegas de quarto,
Viagens -- voyages
Plataforma de alojamento
Abstract: Digitalization has advanced at the industrial and organizational levels during the COVID-Crisis. Companies offering work-from-home incentives are common (McKinsey, 2020). Millennials, Gen Z, digital nomads, and students are taking advantage of the tourist industry's steady recovery. With freedom of movement restored and house values rising, apartment sharing to divide costs grows. According to Malet Calvo (2021) it is difficult to find a suitable roommate in Portugal. The reason is, they do not know their roommate in advance or if they will get along. Due to privacy policies, housing platforms cannot provide such information. Portugal lacks a roommate-finding app or platform. Uniplaces and Airbnb are well known housing platforms. But If you rent a room and share it, the person who booked it doesn't know who their roommate will be. In this context, this thesis presents the business plan for a new innovative app that aims to find potential roommates that match the user's preference. Using filters and the swipe functionality as seen on dating apps, the software promotes the user based on the sort of roommate they desire.
A digitalização avançou a nível industrial e organizacional durante a COVID-Crisis. As empresas que oferecem incentivos ao trabalho a partir de casa são comuns (McKinsey, 2020). Milenares, Gen Z, nómadas digitais, e estudantes estão a tirar partido da constante recuperação da indústria turística. Com a liberdade de movimento restaurada e os valores da casa a aumentar, a partilha de apartamentos para dividir os custos cresce. Segundo Malet Calvo (2021), é difícil encontrar um companheiro de quarto adequado em Portugal. A razão é que eles não conhecem o seu companheiro de quarto com antecedência ou se se vão dar bem. Devido às políticas de privacidade, as plataformas de alojamento não podem fornecer tal informação. Portugal carece de uma aplicação ou plataforma para encontrar um companheiro de quarto. Uniplaces e Airbnb são plataformas habitacionais bem conhecidas. Mas se alugar um quarto e o partilhar, a pessoa que o reservou não sabe quem será o seu companheiro de quarto. Neste contexto, esta tese apresenta o plano de negócios para uma nova aplicação inovadora que visa encontrar potenciais companheiros de quarto que correspondam à preferência do utilizador. Utilizando filtros e a funcionalidade de deslizar como se vê nas aplicações de encontros, o software promove o utilizador com base no tipo de companheiro de quarto que ele deseja.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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