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http://hdl.handle.net/10071/27311
Author(s): | Radia, Dhruti Piyushkumar |
Advisor: | Pereira, Renato |
Date: | 27-Dec-2022 |
Title: | Is the current business model the most valuable approach for Scoop N Dough? |
Reference: | Radia, D. P. (2022). Is the current business model the most valuable approach for Scoop N Dough? [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/27311 |
Keywords: | Veganism Sustentabilidade -- Sustainability Business models Food retail Scoop N Dough CRM Customer Relationship Management -- Veganismo Modelos de negócio Retalho alimentar |
Abstract: | Consumer focus is increasingly becoming a concern for companies nowadays. However, due to
the exponential evolution of technology and the recent COVID pandemic we are experiencing,
companies are facing more and more barriers to position themselves in the market. The main
goal of this project was to plan a strategy, consisting of a set of practices that can ensure, create,
maintain or even enhance the relationship that Scoop N Dough has with the customer. The
project's structure includes a literature review to determine the main objectives of this study,
so that it is then possible to define the methodology to be used. In this sense, 3 methodological
approaches were chosen: 1 interview with Scoop N Dough's founders that allowed the project
author to understand what the biggest challenge the company is currently facing; 1 focus group
with 5 buyers; and a benchmarking of Scoop N Dough's main competitors. The results of the
focus group confirmed and refined the implementations thought and outlined by the author.
Thus it was structured into three different proposals: invest in the company's organizational
culture, organize events to promote sustainable consumption and finally build a customer
loyalty program. The suggestions that were presented meet the company's needs at this
moment. Finally, the conclusions and the implications that these suggestions in the future will
have for the success and management of the company will have. O foco no consumidor é cada vez mais hoje em dia uma das preocupações das empresas. No entanto, devido à evolução exponencial da tecnologia e à recente pandemia COVID que vivenciámos, as empresas enfrentam cada vez mais barreiras para se posicionarem no mercado. O principal objetivo deste projeto incidiu no planeamento de uma estratégia, que comporta por um conjunto de práticas que possam criar, manter ou mesmo elevar a relação que a Scoop N Dough tem com o cliente. A estrutura do projeto passa pela realização da revisão da literatura que possibilitou a determinação dos principais objetivos deste estudo para que depois possa ser possível a definição da metodologia a abordar. Nesse sentido, foram escolhidas 3 abordagens metodológicas: 1 entrevista com os fundadores da Scoop N Dough que possibilitaram o autor do projeto a perceber qual o maior desafio que a empresa está neste momento a enfrentar; 1 grupo focal com 5 compradores; e um benchmarking dos principais concorrentes da Scoop N Dough. Ao resultados do grupo focal confirmaram e refinar as implementações pensadas e delineadas pelo autor. Sendo assim foi estruturado em três propostas diferentes: investir na cultura organizacional da empresa, organizar eventos para divulgar a marca e promover o consumo sustentável e por fim construir um programa de fidelização para os clientes. As sugestões que foram apresentadas, vão de encontro às necessidades da empresa neste momento. Por fim, as conclusões e as implicações que estas sugestões no futuro terão para o sucesso e gestão da empresa terão. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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